دکتر سوره علاف اکبری / جراحی بینی / عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از جراحی زیبایی بینی
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از جراحی زیبایی بینی

هنگام در نظر گرفتن اینکه چه چیزی یک چهره را جذاب می کند، تقارن عامل مهمی است. در حالت ایده آل، صورت ما بایستی متعادل و یکنواخت در هر دو طرف به نظر برسد. متأسفانه، برخی افراد بعد از جراحی بینی متوجه می شوند که سوراخ های بینی آنها نامتقارن است. اگر تقریباً بلافاصله پس از جراحی، سوراخ‌های بینی شما ناهموار به نظر می‌رسند، نترسید! پس از پایان دوره نقاهت اولیه، سوراخ های بینی باید به حالت عادی برگردند. بنابراین، سوال اینجاست جراحی بینی چیست و ریکاوری پس از آن چگونه است؟ معمولا قبل از جراحی، جراح پلاستیک اطلاعاتی در مورد آنچه در طول بهبودی باید انتظار داشت، توضیح خواهد داد:

یک بینی نامتناسب می تواند باعث خجالت، شرمساری و عدم اعتماد به نفس شما شود. جراحی زیبایی بینی شکل یا اندازه بینی شما را تغییر می دهد، بنابراین باید با سایر ویژگی های ظاهری صورت شما در تعادل باشد. در طول یک ارزیابی، پزشک متخصص می تواند در مورد نواحی مشکل دار بینی و اینکه چه نتایجی باید از جراحی انتظار داشته باشید، بررسی می کند. اعتقاد بر این است که داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج جراحی بینی حائز اهمیت است.

بیمارانی که به دنبال جراحی بینی (رینوپلاستی) هستند، همچنین افرادی دارای عیوب کوچک اما قابل توجه هستند، مانند بینی کج یا نوک بینی بیرون زده می توانند نسبت به جراحی بینی اقدام کنند.  برخی افراد هنگام تنفس صحیح به مشکل بر می خورند زیرا سپتوم یا تیغه بینی آنها در جای صحیح خود قرار ندارد.

دلایل رایج برای انجام عمل بینی

  • در هر صورت، جراحی بینی تضمین می کند که هر بیمار برای تمام جنبه های درمان و بهبودی آماده است.
  • بینی بزرگ: جراحی زیبایی بینی می تواند ویژگی های برجسته مانند پل و سوراخ های بینی را کاهش دهد و به زیبایی بینی بیافزاید.
  • بینی نامتقارن: درمان می تواند شکل بینی را اصلاح کند، بنابراین از روبرو و نیم رخ صاف تر و بهتر به نظر می رسد.
  • مشکلات تنفسی: همانطور که اشاره شد، جراحی بینی می‌تواند مشکلات تنفسی ناشی از انحراف سپتوم یا تیغه بینی را برطرف کند.

دلیل غیرقرینگی سوراخ های بینی بعد از جراحی

البته که باید بدانید که تقارن کامل صورت همیشه یافت نمی شود. هر کس در اجزای صورت خود تفاوت های کوچکی دارد که ممکن است برای افراد عادی قابل توجه نباشد اما خود شخص به علت دقت بیشتر، این تفاوت ها را مشاهده می کند. در حالی که جراح پلاستیک شما تمام اقدامات احتیاطی را انجام می دهد تا مطمئن شود که نتایج حاصل از جراحی بینی خود را دوست دارید، اما گاهی اوقات عدم تقارن به چشم می خورد و این قرینگی میسر نخواهد شد. جراح متخصص جزئیات جراحی را در طول ارزیابی و معاینه بررسی می کند تا مطمئن شود که مزایا و خطرات مربوط به جراحی بینی برای شما قابل درک خواهد بود، چرا که هر جراحی خطرات و عوارض خود را به دنبال دارد.

در مورد سوراخ های بینی نا متقارن بعد از جراحی بینی‌ همواره بایستی توجه داشته باشید که تقارن کامل صورت یا بینی واقعا یک افسانه است. هر فردی در هر طرف صورتش تفاوت های جزئی دارد که تقارن کامل را غیرممکن می کند. حتی با جراحی پلاستیک، تقارن کامل واقعاً یک هدف دست یافتنی نیست و نباید هدف مورد نظر شما از جراحی تقارن ۱۰۰ درصد باشد.

عدم تقارن جزئی بینی طبیعی است. البته عدم تقارن آشکار چیزی است که باعث می شود از نتایج جراحی بینی خود ناراضی باشید. پزشک جراح بایستی انتظارات شما را تعیین کرده و بدین ترتیب می توانید شاهد تحقق کامل نتایج حاصل از جراحی رینوپلاستی باشید.

تورم؛ یکی از دلایل عدم تقارن سوراخ های بینی

بسیاری از عوامل می توانند باعث ناهمواری سوراخ های بینی برای مدت کوتاهی پس از جراحی زیبایی بینی شوند. به عنوان مثال، تورم ممکن است ظاهر هر سوراخ بینی را متفاوت جلوه دهد. می توانید مطمئن باشید که بعد از بهبود کامل بینی، سوراخ های بینی به اندازه طبیعی و متقارن باز می گردند. در حالی که دیدن نتایج اولیه شما حدود دو هفته طول می کشد، معمولاً یک سال طول می کشد تا بیماران نتایج حاصل از جراحی را مشاهده کنند.

راه هایی برای به حداقل رساندن عدم تقارن ناشی از تورم وجود دارد، بنابراین حتماً دستورالعمل و نکات گفته شده توسط پزشک را بعد از عمل به دقت رعایت کنید.  بیماران می توانند برای کمک به بهبود التهاب در شب، با چند بالش بخوابند. برخی از داروها و یک کمپرس سرد نیز می توانند بیشتر تورم بینی را کاهش دهد. توجه داشته باشید که از فشار دادن به بینی یا آسیب رساندن به پانسمان بینی اجتناب کنید، زیرا این اقدامات می تواند نتایج عمل را تحت تاثیر قرار دهد.

مشاهده نتایج تدریجی جراحی بینی با سپری شدن زمان

در حالی که بعد از حدود دو هفته پس از جراحی شروع به دیدن نتایج اولیه خواهید کرد، ممکن است تا دوازده ماه طول بکشد تا نتایج کامل بینی خود را ببینید.  در طول زمان تغییرات ظریفی را مشاهده خواهید کرد. این موارد شامل کاهش تدریجی تورم و محو شدن هرگونه عدم تقارن قابل توجه و چشمگیر است.

به طور متوسط، مشاهده نتایج نهایی جراحی بینی شما بین شش تا دوازده ماه پس از جراحی رخ می دهد. مقداری تورم می تواند در این مدت باقی بماند و حتی بسته به زمان، هرروز می تواند بیشتر یا کمتر باشد. برای مثال، ممکن است بعد از خواب تورم بیشتری ببینید و در طول روز کمتر!

نتیجه گیری

بنابراین، جراحان بینی معتقدند این روش درمانی یکی از بهترین راه‌ها برای افراد است تا نسبت به ظاهر صورت خود احساس رضایت، اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. اگر به جراحی بینی علاقه مند هستید، به یک جراح ماهر و زبردست مراجعه کنید تا شما را ویزیت کند. یک مرکز قابل اعتماد تضمین می کند که هر بیمار نتایج بهتری از جراحی خود بدست خواهد آورد‌.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. بینی که اصلا تقارن نداره بین سوراخ هاش و بینی خیلی کوچیک شده باشه ، امکان داره تو ترمیم امیدوار بود؟

    پاسخ
    • ترمیم رو باید حتما حضوری بررسی کرد

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

تماس با دکتر علاف اکبری