دکتر سوره علاف اکبری / جراحی بینی / عمل بینی و جدید‌ترین روش‌های جراحی بینی
مدت زمان مطالعه ۱۸ دقیقه

عمل بینی و جدید‌ترین روش‌های جراحی بینی

امروزه جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی، یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است که بسیاری از دختران و پسران برای تغییر فرم و اندازه بینى، به آن روی می آورند. جراحی بینی به قدری شایع شده است که حتی زنان و مردان میانسال نیز تمایل به انجام آن دارند. جراح گوش و حلق و بینی طی این عمل، غضروف و استخوان بینی را برای رسیدن به ظاهری زیبا و متعارف تراش می دهد و تغییر می دهد. چنانچه رینوپلاستی توسط جراحی متبحر انجام شود می تواند یک راه حل موثر در افزایش زیبایی چهره متقاضی شود. همچنین این عمل می تواند برای مشکلات تنفسی هم راه چاره باشد.

اگر شما هم قصد عمل زیبایی بینی دارید، اما سوالات بسیاری از قبیل مزایای عمل زیبایی بینی، عوارض جراحی زیبایی بینی، انواع روش های جراحی بینی، مراقبت های قبل و بعد از عمل رینوپلاستی و همچنین سوالاتی در ارتباط با عمل انواع بینی که شامل عمل بینی استخوانی و عمل بینی گوشتی است  و …. را دارید در ادامه این مقاله به تمامی آنها پاسخ خواهیم داد، با ما همراه باشید.

فهرست عناوین نمایش

از آنجا که بینی در مرکز صورت واقع شده است، بینی بزرگ و بدفرم باعث می شود هیچکدام از زیبایی های صورت فرد به چشم نیاید اما چنان چه بینی خوش فرم و کوچکی داشته باشید، نتیجه برعکس می شود. رینوپلاستی یک راهکار برای داشتن بینی خوش فرم تر و همچنین چهره ای زیباتر است.

در ویدئو زیر می توانید  نمونه ای از جراحی بینی قبل و بعد از جراحی را، توسط دکتر سوره علاف اکبری متخصص گوش و حلق و بینی را ببینید:

جراحی بینی علاوه بر اینکه جنبه زیبایی می تواند داشته باشد در اکثر مواقع نیز می تواند جنبه درمانی داشته باشد. به این صورت که ممکن است برخی به صورت ژنتیکی و یا بر اثر ضربه و یا شکستگی های به وجود آمده مشکلات تنفسی پیدا می کنند که در این صورت به کمک عمل جراحی بینی می توان این مشکلات را برطرف کرد. در صورتی که عمل جراحی بینی را توسط بهترین متخصص گوش و حلق و بینی انجام دهید، با از بین بردن نواقص ظاهری و همچنین درمان مشکلات تنفسی، میتوان عوارض عمل جراحی بینی را به حداقل رساند.

کاندیدای مناسب جراحی بینی

به طور کلی افرادی که دارای بینی های با ظاهر و فرم زیبایی نیستند می توانند برای جراحی زیبایی بینی اقدام کنند. اشخاصی که دارای افتادگی نوک بینی، بینی کج، قوز بینی و یا به دلیل بزرگ بودن بیش حد بینی اعتماد به نفسشان را از دست داده اند کاندیدای مناسب برای جراحی زیبایی بینی هستند.

مشاوره قبل عمل بینی

قبل از اقدام به هر گونه عمل زیبایی و یا درمانی، مراجعه به پزشک و مشاوره گرفتن از ایشان یک امر ضروری و واجب است که مشاوره قبل از عمل بینی نیز جزء مهم ترین جلسات پزشکی با بیمار است که حضور در آن ضروری است.

در این جلسه، جراح بینی اطلاعات لازم از قبیل مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی را در اختیار بیمار قرار می دهد و همچنین با صحبت کردن با متقاضی  به انتظارات وی از عمل دست خواهد یافت و در صورت منطقی نبودن انتظاراتش وی را متقاعد خواهد کرد.

مواردی که در جلسه مشاوره قبل از عمل بررسی می شود عبارتند از:

سابقه های پزشکی

قبل از هر گونه عمل زیبایی (به خصوص عمل هایی که نیاز به بیهوشی عمومی دارند)، بررسی سابقه پزشکی بیمار و اطمینان از سلامت وی جزء لاینفک عمل جراحی است.

بررسی سلامت عمومی

در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی چنانچه به  هر گونه بیماری مانند: دیابت، فشار خون بالا، مشکلات قلبی، کبد، کلیه، سرطان، سابقه سکته و مشکلات در بهبود زخم و خونریزی مبتلا هستید، پزشک خود را در جریان بگذارید.
موفقیت عمل رینوپلاستی بستگی به این دارد که جراح تشخیص دهد شما کاندید مناسبی برای این جراحی هستید. سوالاتی از شما درباره وضعیت سلامتیتان، توقعات شما از عمل بینی و نحوه زندگی پرسیده می شود، که این سوالات عبارتند از:
چرا می خواهید عمل بینی انجام دهید و چه انتظاری از نتیجه عمل دارید؟
آیا سابقه جراحی های قبلی دارید؟
آیا از نظر جسمانی در سلامت کامل هستید و یا داروی خاصی مصرف می کنید؟
آیا به سیگار، مواد مخدر یا نوشیدنی های الکی اعتیاد دارید؟
آیا آلرژی خاصی دارید؟
جراح ممکن است موارد زیر را هم انجام دهد:
گرفتن عکس از بینی از جهات مختلف
اندازه گیری های خاص صورت
معاینه شما و بررسی وضعیت وضعیت سلامت شما
عوارض احتمالی از جراحی بینی، نتیجه جراحی بینی و نوع بیهوشی که در عمل بینی استفاده می شود را به شما بازگو می کند.

آیا ممکن است جراحی زیبایی بینی باعث مرگ شود؟

پاسخ این سوال مثبت است و کسانی که قصد عمل بینی دارند باید بدانند که احتمال مرگ در حین عمل زیبایی بینی وجود دارد.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پاسخ به این سوال همانند پاسخ به این سوال می باشد که آیا فردی که سوار هواپیما می شود احتمال سقوط هواپیما و مرگ وی وجود دارد. زیرا درصد بالایی از هواپیماها سالم به مقصد می رسند عمل جراحی بینی نیز همین طور است، آمار عمل های موفق جراحی بینی بسیار بالاتر از عمل های ناموفق است.

در واقع احتمال مرگ در اثر عمل بینی وابسته به چندین عامل است که مهم ترین آنها عبارتند از: اشتباهات جراح بینی و عدم کارکرد درست دستگاه ها حین عمل بینی. در گذشته درصد مرگ در جراحی بینی به دلیل عدم پیشرفت تکنولوژی و عدم وجود تجهیزات پیشرفته بسیار بالا بود و برخی از افراد در زمان بیهوشی عمل بینی، جان خود را از دست می دادند.

اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن تجهیزات و دستگاه های پزشکی مورد نیاز در حین عمل زیبایی بینی، احتمال بروز چنین اتفاقاتی به حداقل رسیده است و وضعیت سلامت عمومی بیمار در طول جراحی بینی توسط تجهیزات پیشرفته نمایش داده می شود.

مزایای عمل بینی

جراحی زیبایی بینی به بهبود زیبایی و عملکرد بهتر بینی کمک می کند. این روش جراحی همچنین به اصلاح مشکلات موجود در بینی مانند افتادگی نوک بینی، وجود قوز روی بینی و یا نامتقارن بودن سوراخ های بینی کمک می کند. بیمارانی که به دلیل ناهنجاری های ساختاری از مشکلات تنفسی رنج می برند، می توانند از مزایای جراحی بینی بهره مند شوند. در کل، می توانیم مزایای جراحی زیبایی بینی را به موارد زیر تقسیم کنیم:

بهبود تناسب صورت

افرادی که فکر می کنند بینی بزرگ و نافرمی دارند، می توانند با مشورت پزشک از مزایای جراحی بینی بهره مند شوند. این روش جراحی، تناسب و توازن بیشتری به صورت شما می دهد. از آن جایی که بینی عضو مرکزی صورت است، هر گونه تغییر هر چند جزئی می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی صورت شما داشته باشد.هر چه تناسب اجزای صورت بیشتر باشد، اعتماد به نفس نیز بالاتر خواهد رفت.

بهبود عملکرد بینی

جراحی بینی با اصلاح انحراف تیغه میانی بینی و یا کوچک کردن شاخک های بینی، به رفع مشکلات تنفسی نیز کمک می کند. این روش جراحی، هر گونه گرفتگی و انسداد مجاری هوایی را باز می کند و شما راحت تر می توانید نفس بکشید.

عمل انحراف بینی

در واقع عمل بینی به منظور رفع اصلاحات نواقصی بینی و همچنین زیباتر شدن ظاهر بینی انجام می شود. یکی از رایج ترین مواردی که باعث می شود فرد احساس کند به جراحی بینی نیاز دارد، انحراف تیغه بینی است. تیغه بینی بخش میانی بینی است که دو حفره بینی را از یکدیگر مجزا می کند، چنانچه بخش غضروفی این بخش کج باشد، انحراف تیغه بینی اتفاق می افتد. انحراف بینی می تواند بسیار خفیف یا شدید باشد اما باعث ایجاد مشکلات تنفسی و خروپف شود که در این صورت فرد نیاز به عمل انحراف تیغه بینی خواهد داشت.

عمل پولیپ بینی

پولیپ بینی توده هایی هستند که در مسیرهای سینوس بینی وجود دارد و در صورت بزرگ شدن این توده ها، باعث ایجاد عفونت، اختلال تنفسی و بویایی فرد می شود. پولیپ بینی در حالت طبیعی باعث ایجاد مشکل نمی شود، اما اگر بزرگ شوند می تواند باعث عطسه، گرفتگی بینی، آبریزش بینی و … شود که در حین عمل زیبایی بینی، عمل پولیپ بینی نیز انجام می شود.

رفع نارضایتی های جراحی قبلی

برخی افراد، بعد از گذشت چند سال، از نتیجه جراحی اولیه بینی رضایت ندارند. این بیماران می توانند با مشورت پزشک از مزایای جراحی بینی ترمیمی بهره مند شوند.

یکی از نکات مهم در خصوص جراحی بینی، انتخاب متخصص گوش و حلق و بینی با تجربه در این زمینه و شرکت در جلسات مشاوره می باشد. در این جلسات، پزشک به بررسی عیوب و مشکلات بینی می پردازد، بافت و ساختار داخلی و خارجی بینی از جمله استخوان و غضروف را مورد بررسی قرار می دهد و با خواسته ها و انتظارات بیمار خود آشنا می شود.

Slider image
Slider image
Slider image

این سوال برای بسیاری از بیماران پیش می آید که آیا جراحی عملکردی بینی، زیبایی ظاهری را نیز تغییر می دهد؟

پاسخ این سوال به هدف درمان بستگی دارد. اغلب در این روش جراحی، تغییری در ساختار خارجی بینی ایجاد نمی شود. اما واقعیت این است که بسیاری از بیماران خواهان تغییر چهره و ظاهر خود هستند. به همین خاطر، در چنین مواردی، جراحی زیبایی و عملکردی همزمان انجام خواهد شد.در غیر این صورت، هر گونه انحراف و مشکل موجود در بینی برطرف می شود، بی آن که تغییری در زیبایی ظاهری ایجاد شود.

مراقبت های قبل از عمل بینی

آن چه که باید به آن اشاره کنیم این است که رعایت نکات گفته شده قبل از جراحی، به تسریع روند بهبودی و پیشگیری از بروز عوارض جراحی کمک می کند. معمولا از بیمار خواسته می شود نسبت به رعایت موارد زیر اهمیت دهد:

  • قطع مصرف داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی، آسپیرین، ژلوفن و ایبوبروفن. این قبیل داروها با رقیق کردن خون، احتمال خونریزی را افزایش می دهند.
  • کنار گذاشتن استعمال سیگار و دخانیات. نیکوتین موجود در سیگار، روند بهبودی را به تاخیر خواهد انداخت.
  • خوردن و آشامیدن آب و مواد غذایی، از شب قبل از عمل ممنوع است. جهت انجام این جراحی، بیمار باید ناشتا باشد.

قبل از عمل، تست های تصویربرداری سه بعدی انجام می شود که تا حد زیادی نتایج احتمالی جراحی را نشان می دهند.

آزمایش خون، از دیگر تست هایی است که از سوی پزشک تجویز می شود تا از سلامت جسمانی بیمار اطمینان حاصل شود. ابتلا به برخی بیماری ها مانند دیابت و فشار خون بالا بر نتیجه جراحی تاثیر می گذارند.

بهترین سن برای جراحی بینی

عمل بینی در بین نوجوانان طرفداران بسیار زیادی دارد و برایشان سوال است که بهترین سن برای عمل بینی چه سنی است؟ در جواب این سوال دکتر سوره علاف اکبری متخصص گوش و حلق و بینی این پاسخ را می دهد: « صفحات رشدی که در بینی باعث رشد استخوان می شود، در دخترها تا سن 15 سالگی و در پسرها تا سن 17 سالگی بسته می شود و هر دو بعد از این سن مجاز به عمل بینی هستند، اما توصیه ما این است که این عمل را بعد از سن قانونی یعنی 18 سالگی انجام دهید». چنانچه قصد عمل بینی در سن زیر 18 سالگی داشته باشید، بدون اذن ولی این عمل را نمی توانید انجام دهید.

انواع روش های جراحی بینی

اینفوگرافی روش های جراحی بینی

جراحی بینی به روش بسته

برش ها داخل بینی زده می شوند. تغییرات اعمال می شوند، بی آن که بافت برداشته شود. دسترسی جراح به ساختارهای زیرین کمتر است. بعد از پایان جراحی، هیچ گونه اسکاری مشاهده نخواهد شد.

مزیت جراحی بینی به روش بسته

در این روش هیچگونه برش پوستی در ناحیه کلوملا وجود ندارد بنابراین تورم بعد از عمل بسیار کمتر و زمان عمل بینی نیاز کوتاه تر از جراحی باز بینی است.

جراحی بینی به روش باز

  • برشی ما بین سوراخ های بینی زده می شود.
  • بافت از روی بینی بلند می شود و پزشک دسترسی بهتری به ساختارهای داخلی بینی خواهد داشت.

مزیت جراحی بینی به روش باز

در جراحی باز به دلیل اینکه جراح دید و تسلط بیشتری روی بافت های بینی دارد، در نتیجه می تواند تغییرات بیشتر و بهتری را روی بینی اعمال کند و امکان تراشیدن استخوان و کار گذاشتن غضروف، گرافت های استخوانی و یا پروتز وجود دارد.  اما در صورتی که در جراحی بسته بینی پزشک به اندازه جراحی باز بینی اشراف کامل به داخل بینی ندارد.

برای کدام بینی ها جراحی باز و برای کدامیک جراحی بسته مناسب است؟

چنانچه اشکالات بینی بسیار جزئی باشد، جراحی بسته توصیه می شود. اما برای اشکالات بسیار شدید بینی، مانند قوز شدید بینی، افتادگی شدید نوک بینی، بزرگ بودن بیش از حد بینی و جراحی ترمیمی بینی، جراحی باز بینی توصیه می شود. همچنین برای جراحی بینی گوشتی، از آنجا که نیاز به تقویت غضروف های بینی است، بهترین روش جراحی بینی، روش باز است.

مراحل جراحی بینی

مراحل عمل بینی به صورت زیر میباشد:

  • بیهوشی
  • برش
  • تغییر شکل بینی
  • اصلاح انحراف بینی
  • بخیه زدن
  • مشاهده نتایج

جراحی بینی استخوانی

ویژگی بارز بینی های استخوانی این است که اصولاً دارای قوز روی پل بینی هستند. به دلیل پوست نازک و غضروف های مستحکمی که این نوع از بینی ها دارند جزء بهترین گزینه های عمل زیبایی بینی هستند. جراحی بینی استخوانی معمولا با هدف برداشتن قوز بینی انجام می شود.

قبل و بعد از عمل بینی گوشتی
نمونه عمل بینی استخوانی دکتر سوره علاف اکبری

جراحی بینی گوشتی

ویژگی بارز بینی های گوشتی پهن بودن و افتاده بودن آنهاست. این نوع از بینی ها دارای پوستی ضخیم و غضروف های بسیار ضعیفی هستند که همین امر موجب افتادگی نوک بینی می شود.عمل زیبایی بینی های گوشتی جزء سخت ترین جراحی های زیبایی بینی است و اگر به دنبال نتیجه عمل موفق هستید باید در انتخاب جراحتان دقت لازم را داشته باشید.

عمل بینی استخوانی و گوشتی چه تفاوتی با هم دارند؟

اصولاً جراحی بینی گوشتی نسبت به جراحی بینی استخوانی پیچیده تر است. در جراحی بینی های استخوانی، برخلاف جراحی بینی های گوشتی، به دلیل پوست نازک و غضروف مستحکم آنها، جراحی به راحتی می تواند با تراشیدن غضروف به فرم دلخواه دست پیدا کند. بینی های گوشتی، دارای نوک پهن تر، پوست ضخیم تر، بافت چربی فراوان و غضروف بینی ضعیف تری هستند به همین دلیل تراشیدن و حالت دادن آن کار بسیار دشواری است و نمی توان این عمل را دست هر جراحی سپرد.

جراحی بینی طبیعی

حدود 10 سال پیش متفاضیان جراحی بینی عروسکی بسیار بیشتر از متقاضیان جراحی بینی طبیعی بود. اما امروزه بسیاری از افراد الخصوص آقایان متقاضی عمل بینی به صورت طبیعی هستند. و تنها انتظارشان از عمل برطرف کردن ایرادات بینی است.

در ویدئو زیر می توانید نمونه عمل بینی طبیعی که توسط دکتر سوره علاف اکبری انجام شده را ببینید:

00:15
truncate dir-rtl

عمل بینی طبیعی

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی یا همان جراحی بینی عروسکی برای افرادی مناسب است که متقاضی بینی های کوچک، سربالا و با قوس بیشتری هستند. چنانچه متقاضی عمل بینی به شکل عروسکی هستید، در انتخاب جراحتان وسواس لازم را داشته باشید. زیرا در حین این عمل جراح باید بینی را بیش از حد کوچک کند و یا قوس به آن بدهد و در صورتی که جراح در این زمینه متخصص و متبحر نباشد ممکن است در اثر کوچک کردن بیش از حد حفره های بینی و یا قوس دادن بیش از حد به آن، عوارض بسیار خطرناکی را تجربه کنید.

عمل بینی طبیعی و عروسکی چه تفاوتی با هم دارند؟

همان طور که در خطوط بالا نیز ذکر شده است، به دلیل تغییر سلیقه افراد، امروزه متقاضی عمل بینی طبیعی بسیار بیشتر از عمل بینی فانتزی است. طی عمل بینی فانتزی جراح با برداشتن بخش وسیعی از غضروف و تغییرات حالات بسیار زیاد در آن باعث ایجاد قوس و به اصطلاح سربالایی شدن بینی می شود.

و چنانچه جراح تبحر کافی در این زمینه نداشته باشد ممکن است بعد از عمل بینی عروسکی در اثر کوچک کردن بیش از حد سوراخ های بینی فرد مشکلات تنفسی را تجربه کند. همان طور که از نام عمل بینی طبیعی پیداست، طی این عمل تنها ایرادات و نواقص بینی رفع می شود و نتیجه عمل، فرم طبیعی بینی با سوراخ های هم اندازه و متناسب با قوس استاندارد است.

جراحی بینی ترمیمی

اگر بنا به هر دلیلی از عمل اولیه بینی راضی نباشید می توانید با عمل جراحی ترمیمی بینی جهت برطرف کردن ایرادات برطرف نشده و یا حتی در اثر عدم تخصص جراح مشکلات جدیدی در ظاهر و یا تنفس شما ایجاد شده باشد، اقدام نمائید.زمان مناسب برای عمل جرای ترمیمی بینی بعد از یکسال از عمل اولیه است.

بهترین دکتر برای عمل بینی چه کسی است؟

جراحی بینی مانند تمامی جراحی ها همراه با عوارض است و چنانچه در انتخاب جراح بینی دقت لازم را نداشته باشید، ممکن است عوارض بسیار خطرناک را تجربه کنید و یا از نتیجه عمل بینی خود رضایت نداشته باشید. بنابراین در انتخاب بهترین جراح بینی دقت لازم را داشته باشید و حداقل با چندین پزشک مشاوره داشته باشید و نسبت به پارامترهای زیر بهترین دکتر برای عمل بینی را برای خود پیدا کنید.

تحصیلات و تجربه

تمامی جراحان پلاستیک و متخصصین گوش و حلق و بینی مجاز به انجام عمل جراحی بینی هستند. بیمار باید پزشکی را انتخاب کند که در عمل رینوپلاستی و عمل ترمیمی بینی مهارت بالایی داشته باشد و نمونه کارهای موفق بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد. سعی کنید برای عمل بینی پزشکی را انتخاب کنید که علاوه بر اینکه تخصص گوش و حلق و بینی دارد، دوره های جراحی پلاستیک (فلوشیپ جراحی پلاستیک) را نیز گذرانده باشد. این پزشک علاو بر اینکه در عمل زیبایی بینی تبحر خاصی دارد به دلیل تخصصی که در زمینه گوش و حلق و بینی نیز دارد، توجه ویژه ای به مجرای تنفسی دارد و در حین عمل سعی می کند که مشکلات تنفسی را هم در نظر داشته باشد.

نمونه کارهای موفق

پزشکی را انتخاب کنید که دارای تجربه بسیار زیاد در زمینه جراحی بینی و دارای نمونه کارهای موفق در این زمینه است. برای مشاهده نمونه کارها در مرحله اول می توانید به اینستاگرام و یا سایت پزشک مراجعه کنید و در مرحله دوم مراجعه حضوری به مطب پزشک داشته باشید و از رضایت و یا عدم رضایت مراجعه کنندگان سوال کنید.

عوارض عمل بینی

کلیه عمل های جراحی عوارض مختص به خود را دارند، که عمل زیبایی بینی نیز از این قضیه مستثنی نیست. و تمامی عمل های جراحی زیبایی عوارض مشترکی چون خونریزی، عفونت و عوارض مربوط به بیهوشی را به همراه دارند.

برخی دیگر از رایج ترین عوارض عمل زیبایی بینی عبارتند از:

  • بی حسی در بینی و اطراف آن
  • خون دماغ شدن
  • ماندن جای زخم و بخیه
  • پارگی مویرگ های خونی کوچک در اطراف بینی
  • ورم

در صورتی که شما در انتخاب جراحتان دقت لازم را داشته باشید، و به بهترین جراح بینی برای عمل زیبایی بینی مراجعه کنید و مراقبت های لازم را انجام دهید، تمامی عوارض گفته شده به حداقل ممکن می رسد و بهترین نتایج را از این عمل زیبایی دریافت خواهید کرد.

پیشگیری از عوارض خطرناک عمل زیبایی بینی

هزینه جراحی بینی در تهران

هزینه عمل زیبایی بینی در تهران در سال 1403 با پارامترهای مختلفی مانند تخصص پزشک، کلینیک و یا بیمارستانی که عمل بینی در آن انجام می شود، نوع بینی و… سنجیده می شود و می تواند قیمت عمل بینی در هر فردی متفاوت باشد. به همین دلیل ما نمی توانیم قیمت ثابتی را به شما ارائه دهیم و چنانچه قصد دارید قیمت دقیق عمل بینی را بدانید باید توسط دکتر سوره علاف اکبری متخصص گوش و حلق و بینی، فلوشیپ جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت معاینه شوید تا ایشان قیمت دقیقی را خدمت شما اعلام کنند.

آیا قیمت بالای عمل بینی تضمینی بر کیفیت نتیجه عمل است؟

همان طور که گفته شد، قیمت عمل بینی بسته به نوع بینی، تخصص جراح، منطقه جغرافیایی، هزینه های شامل اتاق عمل، بیهوشی و… متفاوت است. پایین بودن هزینه جراحی بینی، نشان دهنده عدم کیفیت و بالا بودن هزینه جراحی بینی نیز نشان دهنده موفقیت قطعی جراحی نیست. بنابراین اولویت شما باید یافتن جراح بینی خوب با قیمت مناسب و متعارف باشد.

نتیجه گیری

جراحی زیبایی بینی می تواند با هدف بهبود زیبایی ظاهری و یا عملکردی و رفع مشکلات تنفسی انجام شود که در هر دو حالت، نتایج درخشانی را به همراه خواهد داشت. بسیاری از بیماران، بلافاصله بعد از عمل، تغییرات را در چهره خود احساس می کنند، با این حال ممکن است مدتی طول بکشد تا تورم بینی بخوابد و نتایج نهایی مشخص شود.آن چه که اهمیت دارد این است که بیمار باید تمام نکات گفته شده از سوی پزشک را رعایت کند تا بهترین نتایج حاصل شود.

سوالات متداول جراحی بینی

چقد طول می کشد تا نتایج عمل بینی را مشاهده کنیم؟

عمل بینی برای هر شخصی متفاوت است و نتایج نهایی تا یک الی دو سال قابل مشاهده است.

عمل بینی چقدر طول می کشد؟

معمولا جراحی بینی 1 الی 2 ساعت زمان می برد. اما گاها بسته به نوع بینی و جراحی ممکن است مدت زمان عمل جراحی بیشتر طول بکشد.

آیا عمل بینی خیلی درد دارد؟

خیر عمل بینی هیچگونه دردی ندارد فقط به مدت 1 الی 2 هفته ورم و کبودی خواهید داشت.

آیا کشیدن سیگار بعد از عمل بینی ضرر دارد؟

بله بهتر است دو هفته قبل از جراحی و دو ماه بعد از جراحی از نوشیدن الکل و کشیدن سیگار خودداری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4.1]
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

4 دیدگاه ها
  1. سلام دکتر آیا یک سال بعد از عمل هم امکان تزریق کورتون وجود داره؟

    پاسخ
    • سلام بله توسط جراحتان باید معاینه شوید و در صورت صلاحدید امکان تزریق وجود داره

      پاسخ
  2. سلام هزینه عمل بینی و لطف میکنید

    پاسخ
    • سلام لطفا تماس بگیرید۰۹۱۹۲۱۴۵۲۴۰

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

تماس با دکتر علاف اکبری