دکتر سوره علاف اکبری / جراحی بینی / جراحی ترمیمی بینی با استفاده از غضروف دنده
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

جراحی ترمیمی بینی با استفاده از غضروف دنده

جراحی ترمیمی بینی با استفاده از غضروف دنده یکی از چالش برانگیزترین عمل هایی است که توسط جراحان پلاستیک در کل کشور انجام می شود. در نتیجه، بسیاری از پزشکان به میزان کافی در مورد پیچیدگی های عمل آموزش ندیده اند. این امر می تواند نتیجه ای کمتر از رضایت بخش را برای بیماران خود به همراه داشته باشد.از آنجایی که این دومین، سومین یا حتی چهارمین عمل در برخی از بیماران است، ممکن است بافت اسکار قابل توجهی وجود داشته باشد و غضروف یا استخوان آسیب دیده ناشی از عمل های قبلی باشد. اگرچه همیشه اینطور نیست، اما اغلب به غضروف اضافی نیاز است و جراح شما باید این غضروف را از پشت گوش یا سپتوم شما قرض بگیرد. این به پزشک اجازه می دهد تا نواحی فرو ریخته یا غضروف شکسته را با بافت تازه بازسازی کند تا شکل طولانی مدت خود را حفظ کند. در این عمل نیاز به برش دوم برای برداشت غضروف دارد، که سپس به شکل مناسب حک می شود تا به بازسازی نواحی خاصی از بینی کمک کند. جراحان زیادی تجربه این روش یا روش را ندارند و اغلب آن را به بیماران خود ارائه نمی دهند.

دلایل انجام جراحی ترمیمی زیبایی بینی

بیشتر بدانید : عمل جراحی ترمیمی بینی

دلایل انجام جراحی ترمیمی زیبایی بینی

دلایل اصلی جراحی بینی مجدد شامل نارضایتی از نتایج جراحی اول، ترمیم نامناسب بینی پس از اولین جراحی یا برداشتن بافت اسکار اضافی است. برای بیماران رینوپلاستی تجدید نظر، راه های مختلفی برای بازسازی چارچوب بینی وجود دارد. این روش ها شامل برداشت غضروف از گوش، سپتوم یا حتی دنده ها است. غضروف اغلب ابتدا از سپتوم، دوم از گوش و در آخر از دنده ها برداشت می شود. در حالی که پیوند غضروف از دنده ها معمولا آخرین گزینه است، به همان اندازه گزینه مناسبی است. در اینجا چند نکته ضروری در مورد برداشت غضروف از دنده ها برای انجام جراحی زیبایی بینی وجود دارد.

چرا از غضروف دنده استفاده میشود؟

جراحان بینی معمولاً غضروف را از سپتوم در طی جراحی تجدید نظر برداشت میکنند. با این حال، گاهی اوقات این امکان پذیر نیست، زیرا غضروف سپتوم ممکن است در عمل جراحی بینی قبلی استفاده شده باشد. در این مورد، از غضروف دنده برای تقویت بینی استفاده می کند. غضروف دنده محکم است و اغلب برای غضروف بینی مناسب است. غضروف دنده حتی می تواند از نوک بینی که یک ویژگی ضروری در جراحی تجدید بینی است، حمایت کند. همچنین افرادی که میخواهند بینی کوتاه  خود را بلند تر کنند و یا برای کوتاه کردن و حمایت از بینی آویزان با ایجاد یک پایه با غضروف دنده انجام میشود.

غضروف دنده بزرگتر از غضروف سپتوم یا غضروف گوش است. این می تواند مواد کافی برای اصلاح بینی شما به هر شکلی که می خواهید فراهم کند، خواه بلندتر کردن بینی یا افزایش ارتفاع باشد که متوجه تغییر شدید خواهید شد. گاهی اوقات بدن مواد خارجی را دفع می کند، اما در مورد استفاده از غضروف دنده این اتفاق نمی افتد. همچنین میزان جذب غضروف دنده نسبت به سایر غضروف ها بسیار کمتر است بنابراین می تواند شکل بینی را برای مدت طولانی تری حفظ کند.

غضروف دنده برای جراحی ترمیمی بینی از کجا می آید؟

در مورد پیوند غضروف دنده چند گزینه مختلف وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. استفاده از غضروف دنده بیمار ممکن است، اما این اغلب می تواند یک اسکار نامطلوب به جای بگذارد. همچنین ممکن است بعد از جراحی برای بیمار تا حدودی دردناک باشد. همچنین می توان از غضروف دنده از بانک غضروف استفاده کرد. برای انجام این کار، جراحان از پیوندهای غضروفی که از اهداکنندگان سالم نجات یافته است، استفاده خواهند کرد. بسیاری تعجب می کنند که آیا استفاده از غضروف پیوند شده بی خطر است یا خیر. قبل از اینکه غضروف حتی در بانک اهداکننده پذیرفته شود، از نظر هر بیماری سیستمیک، تشعشع اضافی یا هر موضوع دیگری که ممکن است مشکل ساز باشد، به طور کامل غربالگری می شود. از آنجایی که غضروف تحت چنین فرآیند غربالگری دقیقی قرار می گیرد، استفاده از آن برای جراحی تجدید نظر جراحی بینی بی خطر است.

بیماران مناسب برای جراحی بینی با غضروف دنده

1. کسانی که می خواهند پل بینی خود را بلند کنند اما نگران قرار دادن مواد خارجی مانند ایمپلنت های سیلیکونی هستند.

2. کسانی که قبلا به ایمپلنت های سیلیکونی واکنش آلرژیک داشتند.

3. کسانی که غضروف سپتوم یا غضروف گوش کافی ندارند.

4. کسانی که از جراحی قبلی انقباض دارند.

5. کسانی که به دلیل ریزش پل به دلیل تروما نیاز به جراحی ترمیمی دارند

جزئیات جراحی بینی با غضروف دنده

برداشت غضروف دنده با ایجاد یک برش حداقل 2-3 سانتی متر  و کندن غضروف دنده به شکل سفارشی بر اساس انتظارات شکل بینی پس از ته نشین شدن غضروف انجام میشود.  در آخر غضروف دنده در موقعیت مناسب با در نظر گرفتن صحت عملکرد قرار داده میشود. و مدت زمان جراحی: 4 ساعت است و تحت بیهوشی عمومی انجام میگیرد. مدت زمان بستری در بیمارستان 1 روز است و زمان برداشتن بخیه ها تا 7 روز پس از جراحی است . تعداد ویزیت های بیمار بعد از عمل: 2-3 بار میباشد و دوره نقاهت این جراحی 7 روز پس از عمل است.

جزئیات جراحی بینی با غضروف دنده

بیشتر بخوانید : عمل جراحی بینی افتاده

خطرات جراحی ترمیمی بینی با استفاده از غضروف دنده

به طور کلی، استفاده از غضروف دنده برای جراحی ترمیمی بینی ایمن تلقی می شود. با این حال، مانند هر روش دیگری، خطرات احتمالی وجود دارد. بیشتر این خطرات شامل خطرات مرتبط با پیوند غضروف از بدن خود بیمار است. غضروف دنده معمولاً با ایجاد یک برش 2 تا 3 سانتی متری برداشت می شود که می توان آن را در زیر سینه ایجاد کرد. در موارد نادر، این برش می تواند باعث آسیب به بافت زیرین ریه شود. با این حال، این بسیار غیر معمول است و به راحتی می توان آن را پس از این روش مدیریت کرد. برخی از عوارض مرتبط با پیوند غضروف از بدن خود بیمار شامل مسائل زیبایی مانند دیده شدن پیوندها در زیر پوست یا جابجایی پیوندها است.

انتخاب بهترین جراح برای جراحی بینی با غضروف دنده

غضروف دنده سخت تر از غضروف های دیگر است، به ویژه برای جراحان با حداقل تجربه، جراحی نسبتاً چالش برانگیزی در نظر گرفته می شود. بنابراین انتخاب جراح با تجربه زیادی در این زمینه بسیار مهم است. برای این جراحی، شما باید یک بیهوشی عمومی داشته باشید، بنابراین برای ایمنی خود، باید بیمارستانی را انتخاب کنید که دارای یک متخصص بیهوشی با مجوز تمام وقت باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 6 =

تماس با دکتر علاف اکبری