دکتر سوره علاف اکبری / جراحی بینی / بهترین مدل جراحی برای بینی ها استخوانی کدام است؟
مدت زمان مطالعه ۲۹ دقیقه

بهترین مدل جراحی برای بینی ها استخوانی کدام است؟

بینی استخوانی به عبارتی دیگر به بینی هایی که شکل عقابی دارند یا قوزدار می باشند اصطلاحا گفته می‌ شود. این بینی ها اغلب دارای پوستی بسیار نازک می باشد که به عنوان یک مزیت به حساب می آید. زیرا باعث ظرافت در هنگام تراش استخوان بینی خواهد شد تا نتیجه کار زیبایی خاصی داشته باشد. رینوپلاستی می تواند باعث تغییر در استخوان، غضروف، پوست و یا هر سه باشد. جراحی زیبایی بینی استخوانی، به نسبت جراحی های دیگر زیبایی بینی، می تواند راحت تر صورت گیرد و به همین دلیل مناسب ترین جراحی زیبایی بینی، برای این نوع از بینی هاست.

عمل بینی قوزدار دکتر سوره علاف اکبری
قبل و بعد از عمل بینی گوشتی
نمونه عمل زیبایی بینی در یک خانم 35 ساله

میخواهید بیشتر بدانید؟!

ویژگی های بینی استخوانی


  • دارای فرم و قوز منحنی شکل
  • داشتن پوستی نازک با غضروف بیش تر و ضخیم‌ تر
  • داشتن استخوان باریک
  • مستحکم بودن به لحاظ بافتی و غضروفی
  • داشتن لایه های چربی بسیار نازک
  • داشتن پره های کوچک و باریک

نکته : داشتن پوستی نازک با غضروف بیش تر که انعطاف پذیری آن را بالا می برد، تغییر در ساختار غضروف و تراشیده شدن استخوان را راحت تر و آسان تر می کند و به همین دلیل مى توان شكل و فرم بینی را به راحتی تغییر داد.

آماده سازی برای تغییر شکل بینی

جراح بینی شما را معاینه می کند و شکل و اندازه آن را در یکی از جلسات قبل از عمل اندازه گیری می کند. از بینی شما عکس می گیرند و ممکن است تصاویری از چگونگی تغییر بینی شما پس از جراحی ایجاد کنند. برخی از جراحان دارای فناوری تصویربرداری کامپیوتری هستند که می تواند به شما کمک کند تا تصور کنید که بینی شما بعد از عمل چگونه خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید که نتایج شما تقریباً همیشه حداقل کمی متفاوت از تصویر ایجاد شده توسط رایانه به نظر می رسد. این به این دلیل است که نتایج جراحی پلاستیک همیشه به راحتی قابل شبیه سازی نیست. به همین دلیل، همه جراحان چنین تصاویری را ارائه نمی دهند.

جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟ 


جراح شما نحوه آماده شدن برای عمل را توضیح خواهد داد. به عنوان مثال، اگر سیگار می کشید، مهم است که حداقل شش هفته قبل از جراحی سیگار خود را ترک کنید. سیگار خطر ابتلا به عفونت ها را افزایش می دهد، که می تواند روند بهبودی شما را کند کند و بهبود زخم ها بیشتر طول بکشد. اگر سرفه، سرماخوردگی یا گلودرد دارید، بهتر است عمل خود را به تعویق بیندازید. اینها همچنین ممکن است خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهند و روند بهبودی شما را کاهش دهند. زمان ‌بندی مجدد عملیات خود را برای پس از بهبودی انجام دهید. اگر مطمئن نیستید، برای مشاوره با جراح خود تماس بگیرید.

مهم است که به طور کامل مطلع باشید تا از ادامه عملیات خود خوشحال شوید. از شما خواسته می شود که یک فرم رضایت نامه را امضا کنید.  

عمل جراحی بینی ممکن است از یک ساعت و نیم تا سه ساعت طول بکشد. عمل تغییر شکل بینی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود بنابراین در طول جراحی خواب خواهید بود. بیمارستان شما دستورالعمل هایی را در مورد زمان توقف خوردن و آشامیدن به شما می دهد. معمولاً باید حدود شش ساعت قبل از عمل غذا خوردن را متوقف کنید و فقط تا دو ساعت قبل از آن مایعات شفاف داشته باشید. اما توصیه های متخصص بیهوشی را دنبال کنید.

ممکن است از شما خواسته شود که جوراب های فشاری بپوشید زیرا این جوراب ها به جلوگیری از تشکیل لخته خون در وریدهای پای شما کمک می کند. ممکن است نیاز به تزریق یک داروی ضد انعقاد و همچنین یا به جای پوشیدن جوراب های فشاری داشته باشید.

نحوه جراحی زیبایی بینی

دلایل زیادی باعث به وجود آمدن انحراف یا قوز بینی می شود، طور کلی می توان گفت مهم ترین دلایل داشتن بینی استخوانی ضربه خوردن به بینی یا عوامل ژنتیکی می باشد. همچنین وجود غضروف های محکم یا پوست نازک نیز از دیگر دلایلی آن است که باعث ایجاد بینی استخوانی می‌ شود. می توان گفت بهترین روش برای از بین بردن این مشکلات جراحی بینی استخوانی می باشد. معمولا نتیجه جراحی بینی استخوانی به دلیل قوز یا برآمدگی و پوست نازک بینی نسبت به جراحی بینی گوشتی بسیار رضایت بخش تر است. برای انجام این عمل جراحی پزشک می تواند از دو روش جراحی باز یا جراحی بسته استفاده نماید. به طور کلی رفع برآمدگی های روی بینی علاوه بر آنکه باعث زیبایی افراد می‌ شود باعث افزایش اعتماد به نفس در آن ها نیز می گردد.

اگر بینی خود را بزرگتر می کنید، جراح ممکن است از روش جراحی بینی باز یا بسته استفاده کند. آنها ممکن است نیاز به استفاده از استخوان یا غضروف اضافی برای ساختن بینی شما داشته باشند. به این پیوند می گویند. استخوان و غضروف ممکن است از بینی، دنده یا گوش شما برداشته شود. جراح شما معمولاً بریدگی های داخل بینی شما را با بخیه های قابل جذب می بندد بنابراین نیازی به برداشتن آنها ندارید. اگر خارج از بینی خود بخیه زده اید، جراح یا پرستار حدود یک هفته پس از عمل شما آنها را می کشد.

به طور کلی جراحی بینی استخوانی به دو صورت انجام می شود که شامل جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته است و انتخاب هر یک از این روش ها با توجه به نوع بینی توسط جراح بینی تعیین خواهد شد. البته اینکه کدام یک از این روش ها برای بینی زیباجو مناسب است پس از انجام معاینات توسط پزشک مشخص می شود.

جراحی بینی به روش باز

در رینوپلاستی باز، جراح شما یک برش در سطح پوست بین سوراخ های بینی شما (کلوملا) و همچنین داخل سوراخ های بینی شما ایجاد می کند. ممکن است بتوانید یک اسکار کوچک روی کلوملا ببینید اما این معمولا به سختی قابل توجه است. جراح شما مقداری از استخوان و غضروف را برای تغییر شکل بینی شما برمی دارد یا اصلاح می کند. چه عمل جراحی باز یا بسته داشته باشید، پوست شما باید از روی استخوان‌ها و غضروف‌ های بینی برداشته شود و به زمان نیاز دارد تا مجدداً روی شکل جدید ظاهر شود. معمولا افرادی که تمایل به ایجاد تغییرات بسیار زیادی در چهره شان هستند از جراحی باز استفاده می نمایند. برای انجام این روش پزشک از تیغ جراحی استفاده می‌ کند. قسمتی از تیغه را به همراه پره های بینی برش می دهد تا بتواند به راحتی بر روی قسمت های مختلف بینی تمرکز کند و جراحی را انجام دهد. جراحی بینی استخوانی به روش باز باعث می‌شود تا پزشک بتواند دقت و ظرافت بالاتری در هنگام جراحی داشته باشد و تسلط کافی بر روی ساختار بینی و غضروف ها داشته باشد.

جراحی بینی به روش بسته

اگر بینی خود را کوچک‌ تر می‌ کنید، جراح معمولاً در سوراخ‌های بینی شما بریدگی ایجاد می‌ کند تا به استخوان و غضروف دسترسی پیدا کند. به این عمل رینوپلاستی بسته گفته می شود و پس از جراحی نباید هیچ جای زخم قابل مشاهده ای داشته باشید. این عمل زمان کمتری می برد و به طور کلی منجر به تورم کمتری نسبت به جراحی بینی باز می شود، بنابراین باید سریعتر بهبودی پیدا کنید. همه نمی توانند جراحی بینی بسته انجام دهند – جراح شما توضیح می دهد که آیا این یک گزینه برای شماست. برای انجام جراحی بینی استخوانی به روش بسته پزشک برش ها را در داخل بینی ایجاد می کند و در واقع در ناحیه تیغه بینی هیچ گونه برشی ایجاد نخواهد شد. پس از ایجاد برش های داخل بینی غضروف از استخوان جدا می‌ شود و تغییرات لازم توسط جراح بینی انجام خواهد شد‌ این روش نسبت به جراحی باز مدت زمان کوتاه ترین دارد و کبودی و تورم بعد از جراحی کمتر می باشد.

بعد از جراحی زیبایی بینی استخوانی چه انتظاری باید داشت؟


تا زمانی که اثر بیهوشی عمومی از بین برود، باید استراحت کنید. با از بین رفتن داروی بیهوشی ممکن است کمی ناراحتی داشته باشید. بینی شما مسدود شده است (انگار سرما خورده اید) و باید برای یک یا دو هفته اول از طریق دهان نفس بکشید. در صورت نیاز به شما داروی تسکین درد تجویز می شود. ممکن است به مدت یک روز در هر سوراخ بینی پانسمان داشته باشید. همچنین ممکن است برای حدود یک هفته آتل هایی در داخل سوراخ های بینی و همچنین روی بینی خود داشته باشید تا استخوان ها را در جای خود نگه داشته شوند. معمولا در همان روز بعد از جراحی بینی می توانید به خانه بروید یا ممکن است لازم باشد یک یا دو شب در بیمارستان بمانید. وقتی آماده رفتن به خانه هستید، از یک دوست یا خانواده بخواهید که شما را به خانه برساند و از آنها بخواهید یک روز یا بیشتر در کنار شما بمانند.

هنگامی که به خانه می روید، پزشک شما در مورد مراقبت های بعد از عمل بینی خود توصیه هایی به شما می کند و همچنین ممکن است یک قرار ملاقات بعدی برای شما تنطیم کند.

نتیجه جراحی زیبایی بینی زیباجویان عزیز چند ماه بعد از عمل

مزایای جراحی بینی استخوانی


  • کوچک کردن بینی
  • رفع شکستگی و آسیب های وارد شده بر اثر ضربه روی بینی
  • رفع قوس و انحنای بینی
  • رفع گرفتگی بینی
  •  تورم کم تر بعد از عمل بینی استخوانی
  • نتیجه نهایی ایده آل حتی بعد از تغییرات اندک در بینی
  • عدم نیاز به تزریق استروئید به منظور جلوگیری از ایجاد بافت اسکار پس از جراحی
  • اصلاح نواقص مادرزادی
  • بهبود در مشکلات و جریان تنفسی
  • افزایش اعتماد به نفس در فرد

کاربردهای جراحی بینی استخوانی چیست؟ 


  • جراحی بینی استخوانی برای رفع انحراف تیغه بینی بسیار مناسب است که هدف از انجام آن اصلاح ناهنجاری‌ های مربوط به بینی می باشد.
  • این روش معمولاً برای بینی هایی که قوز دار است یا غضروف محکمی دارد استفاده می‌ شود.
  • همچنین این عمل جراحی برای زیبایی نوک بینی مثلاً باریک کردن آن به کار گرفته می شود.
  • افرادی که در قسمت میانی و فوقانی بینی دارای استخوان پهن و بزرگی هستند پزشک با شکستن و کوچک کردن آن باعث زیبایی بینی می‌ شود.
  • چراحی بینی استخوانی برای رفع انحراف تیغه بینی بسیار مناسب است که هدف از انجام آن اصلاح ناهنجاری‌ های مربوط به بینی می باشد.
  • این روش معمولاً برای بینی هایی که قوز دار است یا غضروف محکمی دارد استفاده می‌ شود.
  • همچنین این عمل جراحی برای زیبایی نوک بینی مثلاً باریک کردن آن به کار گرفته می شود.
  • افرادی که در قسمت میانی و فوقانی بینی دارای استخوان پهن و بزرگی هستند پزشک با شکستن و کوچک کردن آن باعث زیبایی بینی می‌ شود.

عوارض و خطرات جراحی بینی استخوانی


عوارض جانبی، ناخواسته اما عمدتاً موقتی هستند. بسیاری از افراد پس از انجام این روش دچار آن می شوند. عوارض مشکلاتی هستند که در حین یا بعد از عمل رخ می دهند و مانند هر عمل جراحی ديگرى، جراحی بینی استخوانی نیز مى تواند عوارض و خطرات زیادی به همراه داشته باشد، که عبارتند از : البته جراح بینی خوب شانس وقوع این موارد را در شما کاهش خواهد داد. این عوارض برای هر فردی متفاوت است. بهترین جراح بینی شما مشاوره و اطلاعات خاصی به شما خواهد داد. عوارض جراحی بینی عبارتند از:

  • حساسیت به آفتاب – کرم ضدآفتاب قوی مخصوصاً روی بینی خود استفاده کنید و حداقل شش ماه پس از عمل از کلاه استفاده کنید.
  • اشکال در تنفس یا دشوارى تنفس از طریق بینی – طبیعی است که بلافاصله بعد از عمل تنفس از طریق بینی مشکل داشته باشید، اما ممکن است دائمی باشد. با کاهش تورم، این وضعیت بهتر می شود.
  • سفتی، بی حسی، کرختی موقت یا دائم در داخل و اطراف بینی – این می تواند چند ماه طول بکشد اما گاهی اوقات می تواند دائمی باشد.
  • خونریزی خفیف بینی برای یک یا دو روز – ممکن است مدت کوتاهی پس از عمل شما یا بعد از آن، پس از یک هفته یا بیشتر اتفاق بیفتد.
  • جای زخم – جای زخم قرمز، سپس بنفش و سپس به تدریج محو می شود، اما گاهی اوقات جراح شما ممکن است عمل جراحی را توصیه کند تا کمتر دیده شوند.
  • عفونت
  • درد، تورم و کبودی (به ویژه در اطراف چشم) برای یک یا دو هفته
  • آسیب به دیواره غضروف بین سوراخ های بینی شما (سپتوم)
  • تغییر در حس بویایی یا چشایی شما
  • تورم و التهاب
  • گرفتگی بینی ناشی از تورم
  • واکنش نامطلوب به بیهوشی
  • احتمال ناهموارى بينى
  • درد و تغییر رنگ پایدار و همیشگی
  • بروز زخم و سوراخ در سپتوم یا دیواره بینی
  • احتمال عدم تقارن بینی
  • کاهش حس بویایی
  • نیاز به جراحی اضافی جراحى ترميمى ثانویه

آیا بینی استخوانی پس از جراحی برگشت پذیر است؟ 


معمولاً افرادی که می‌ خواهند جراحی بینی استخوانی را انجام دهند با این سوال مواجه می‌ شوند. بهتر است بدانید که احتمال بازگشت بینی استخوانی پس از جراحی بسیار کم می باشد. رعایت نکات مهم مانند مراقبت های پس از جراحی یا جلوگیری از ضربه خوردن به آن، چسب زدن به بینی و توجه به مراقبت های بعد از جراحی بینی باعث جلوگیری از این اتفاق می‌ شود و نتیجه بسیار عالی را در پی خواهد داشت.

جراحی بینی استخوانی چه نتایجی در پی دارد؟ 


یکی از مهم ترین مسائلی که در رسیدن به نتایج و اثرات عالی تاثیرگذار است تکمیل دوره رشد فرد می باشد. در نتیجه بهتر است شخص زمانی جراحی بینی استخوانی را انجام دهد که دوره تکامل و رشد خود را به طور کامل گذرانده باشد.

پس از عمل جراحی مدتی طول می کشد تا تورم و کبودی های ناشی از جراحی از بین برود و استخوان ها ترمیم شود. اما باز هم می‌ توان نتایج فوق‌ العاده‌ای که در چهره فرد به وجود آمده است را مشاهده کرد. به طور کلی می‌ توان گفت حدود ۸ تا ۱۲ ماه طول می‌ کشد تا تورم ناشی از عمل از بین برود و بینی فرم دلخواه را به دست آورد که این جراحی می تواند نتایج ماندگاری را برای فرد به همراه داشته باشد.

ریکاوری بعد از جراحی زیبایی بینی


ناحیه جراحی ممکن است بعد از عمل بینی شما کمی سفت و دردناک شود و ممکن است مقداری کبودی (به ویژه در اطراف چشم) داشته باشید. اگر به تسکین درد نیاز دارید، می توانید از مسکن های بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوپروفن استفاده کنید. همیشه بروشور اطلاعات بیمار همراه دارو را مطالعه کنید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروخانه بخواهید تا راهنمایی کند.


  • سر خود را تا حد امکان بالا نگه دارید. برای چند روز پس از عمل، هنگام خواب از یک یا دو بالش اضافی استفاده کنید.
  • سعی کنید کاری که باعث افزایش جریان خون در صورت شما می شود، انجام ندهید، این شامل عدم رفتن به حمام آب گرم یا بلند کردن وسایل سنگین است.
  • حداقل تا دو هفته رابطه جنسی نداشته باشید.
  • در هفته اول بعد از عمل بینی فین نکنید، فقط آن را به آرامی پاک کنید. تا جایی که می توانید سعی کنید از طریق دهان خود عطسه کنید. در عوض سعی کنید آن را با سرفه بیرون بیاورید.
  • تا زمانی که برای برداشتن اسپلینت ها به جراح مراجعه نکنید، هیچ پانسمانی را از بینی خود برندارید.
  • تا زمان بهبودی از قرار گرفتن در مکان های پر گرد و غبار یا دود دوری کنید.
  • به مدت چهار تا شش هفته از انجام ورزش های شدید یا ورزش های تماسی مانند راگبی یا فوتبال خودداری کنید. احتمالاً بعد از سه تا پنج روز می توانید پیاده روی سبکی داشته باشید و بعد از حدود سه هفته به شنا بروید. قبل از عمل در مورد زمان بازگشت به فعالیت هایی که انجام می دهید از جراح خود مشاوره بگیرید.
  • اگر از عینک استفاده می‌کنید، ممکن است برایتان راحت‌ تر باشد که آن را برای مدتی به پیشانی‌ تان بچسبانید، نه اینکه آن‌ها را روی قوس بینی ‌تان قرار دهید.
  • اگر تورم، قرمزی یا درد در بینی شما بدتر شد یا اگر درجه حرارت بالا داشتید، با پزشک یا جراح خود تماس بگیرید.
  • معمولاً یک هفته پس از عمل بینی استخوانی، آتل شما برداشته می شود.

مراقبت های قبل از جراحی بینی استخوانی


ناشتا بودن

دقت داشته باشید که باید در هنگام جراحی ناشتا باشید بنابراین ۸ ساعت قبل از آن غذا یا آب نخورید.

استحمام

حتماً قبل از جراحی دوش بگیرید زیرا هم باعث ریلکس شدن بدنتان خواهد شد و هم پوستتان را تمیز خواهد کرد.

داشتن یک همراه 

زمانی که برای جراحی به بیمارستان مراجعه می‌ کنید حتماً باید یک همراه در کنار شما حضور داشته باشد.

پوشیدن لباس های گشاد

قبل از رفتن به بیمارستان حتماً لباس‌ های گشاد و دکمه دار بپوشید تا در هنگام ترخیص ضربه‌ ای به بینی شما وارد نشود.

مصرف مایعات کافی

حدود ۳ روز قبل از جراحی آب بیشتری بنوشید تا بدنتان هیدراته شود.

عدم مصرف آسپرین

حدود یک هفته قبل از جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون یا التهاب زا بپرهیزید.

عدم کشیدن سیگار و دخانیات

دو هفته قبل از انجام جراحی بینی استخوانی از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.

همراه داشتن آزمایشات و مدارک پزشکی

آزمایشات مورد نیاز را به طور کامل انجام دهید و در روز جراحی به همراه مدارک پزشکی بیمارستان تحویل دهید.

روند بهبودی و مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی استخوانی


بهبودی هر فردی پس از جراحی متفاوت است. معمولا چند هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید، اما این به شغل شما بستگی دارد. بعضی ها زودتر از این مدت  به محل کار خود برمی گردند. زمانی که تورم و کبودی از بین برود احساس راحتی بیشتری خواهید کرد البته ممکن است چند هفته طول بکشد. از جراح خود بپرسید که چه زمانی می توانید به فعالیت های دیگر بازگردید. چندین ماه طول می کشد تا بینی شما شکل جدید به خود گیرد. ممکن است تا سه ماه طول بکشد تا تنفس شما دوباره عادی شود. طی این دوران ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • به دلیل مصرف داروهای بیهوشی، فرد ممکن است دچار حالت تهوع و اسهال شوید.
  • استراحت در رختخواب برای کاهش خطر خونریزی و تورم بعد از عمل به طورى که سر بالاتر از سینه قرار گيرد. ممکن است بینی به دلیل تورم و یا اسپلت هایی که در حین عمل در بینی قرار گرفته اند، پر شده باشد.
  • خونریزی اندک و تخلیه مخاط، چند روز پس از عمل و بعد از برداشتن پانسمان امری طبيعى است.

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی


  • یک روز پس از جراحی بینی استخوانی به طور کامل استراحت کنید و از انجام هرگونه فعالیتی بپرهیزید. در این روز بهتر است مایعات سرد مصرف نمایید و رژیم غذایی توصیه شده را رعایت کنند.
  • به مدت دو روز هر دو ساعت یکبار از کمپرس سرد استفاده نمایید و حدود ۲۰ دقیقه آن را بر روی کبودی ها و تورم قرار دهید.
  • تنها از داروهایی که توسط پزشک تجویز شده است استفاده نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید.
  • به مدت یک هفته از انجام فعالیت های شدید، ورزش کردن یا بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید.
  • در هنگام خواب یا استراحت به صورت نیمه نشسته قرار بگیرید که برای انجام این کار می توانید از چند بالش استفاده کنید.
  • از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارد یا غذاهایی که سفت می باشد بپرهیزید.
  • از دوش گرفتن، فین کردن یا استفاده از عینک بپرهیزید.
  • افراد بیمار باید از مصرف غذاهایی که تند و یا پر نمک هستند، پرهیز کنند.
  • افراد بیمار باید از مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات خودداری کنند.
  • در بیش تر موارد، پانسمان های داخلی به مدت یک تا هفت روز بعد از عمل در جای خود باقی می مانند. همچنین پزشك برای محافظت از
  • محل برش، بخيه نوارهايى را روى بينى می زند كه معمولاً تا یک هفته باقى مى مانند.
  • خوددارى از فعالیت های شدید مانند ایروبیک و ورزش های هوازی
  • از فشار آوردن به بینی خودداری شود.
  • برای جلوگیری از یبوست، از میوه ها و سبزیجات استفاده شود.
  • از حالات شدید صورت مانند خندیدن خودداری شود.
  • دندان ها به آرامی مسواک زده شوند به طوری که حرکت لب بالایی محدود شود.
  • در بیرون از منزل بر روی بینی، از ضد آفتاب SPF 30 استفاده شود. نور بیش از حد خورشید می تواند باعث تغییر رنگ نامنظم دائمی در پوست بینی شود.
  • پس از عمل بینی استخوانی، شخص باید چسب زدن به بینی را که سبب کاهش تورم و شکل دهی بهتر بینی می شود، به صورت مرتب انجام دهد.
  • شخص بیمار باید لباس هایی مانند پیراهن یا ژاکت بپوشد که از قسمت جلو باز هستند( لباس های دکمه دار).
  • فرد بیمار باید حداقل تا چهار هفته بعد از عمل، از قرار دادن عینک یا عینک آفتابی روی بینی خود خودداری کند تا از فشار بر بینی جلوگیری شود.

نتیجه گیری


جراحی زیبایی بینی برای تغییر اندازه، شکل و یا نسبت بینی انجام می گردد که می تواند جراحی ترمیمی بینی را برای ترمیم ناهنجاری های ناشی از آسیب، اصلاح نقص مادرزادی یا بهبود بعضی از مشکلات تنفسی انجام شود. همچنین این جراحی زیبایی می تواند برای افرادی که بینی آن ها نسبت به صورتشان بزرگ تر، پهن تر یا چاق تر بوده، انجام گیرد. جراح شما می تواند بینی شما را در طی عمل جراحی رینوپلاستی کوچک یا بزرگتر کند. آنها می توانند اندازه و شکل بینی را از نوک تا تیغه، و سوراخ های بینی تغییر دهد. جراح شما همچنین می تواند زاویه بین بینی و لب بالا را نیز تغییر دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

1 دیدگاه
  1. سلام دکترجان
    تا چند روز بعد از عمل میتونم ورزش کنم

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهار =

تماس با دکتر علاف اکبری