دکتر سوره علاف اکبری / جوانسازی صورت / تزریق بوتاکس پیشانی برای از بین بردن چین و چروک پیشانی
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

تزریق بوتاکس پیشانی برای از بین بردن چین و چروک پیشانی

تزریق بوتاکس به پیشانی یکی از پرطرفدارترین روش های جوانسازی و از بین بردن چین و چروک ناحیه پیشانی در بین زیباجویان است. ما در این مقاله قصد داریم در رابطه تزریق بوتاکسی پیشانی صحبت کنیم با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز برای مشاهده فیلم تزریق بوتاکس پیشانی و چگونگی انجام آن ویدئو را تماشا کنید:

چروک های صورت و پیشانی و درمان آنها

پیری یکی از دغدغه هایی است که همه افراد با آن سروکار دارند و برای همه ما اتفاق می افتد. ممکن سن شروع آن و ایجاد علائم در افراد متفاوت باشد اما در نهایت چین و چروک ها در پوست مخصوصا پوست صورت و پیشانی ظاهر می شوند. علاوه بر سن، نوع پوست نیز در شروع روند پیری و ایجاد چین و چروک موثر است. معمولا پوست هایی که خشک و نازک هستند بیشتر چروک می شوند. روش هایی زیادی اعم از عمل جراحی و غیر جراحی وجود دارد که می تواند چین و چروک های صورت را تا حد زیادی و برای مدت زمان طولانی از بین ببرد. در این مقاله در مورد چین و چروک های صورت، بوتاکس پیشانی و لیفت صورت صحبت خواهیم کرد.

افت تولید کلاژن عامل اصلی چین و چروک صورت و پیشانی

کلاژن پروتئینی است که می توان آن را مانند چسبی توصیف کرد که سلول ها و لایه های پوستی را به هم نزدیک کرده و باعث می شود بافت پوست سفت، شاداب و جوان به نظر برسد. این یک پروتئین الیافی است که موجب می شود لایه میانی پوست یا درم یک پایه محکم برای لایه خارجی یا اپیدرم باشد. هنگامی که جوان هستیم پوست به علت تولید کلاژن داربست محکمی دارد که سلول ها را به هم چسبیده نگه می دارد. کلاژن با کمک الاستین و اسید هیالورونیک یک شبکه سلولی را تشکیل می دهند که در نهایت منجر به سفت شدگی و استحکام اپیدرم می گردد. الاستین به پوست خاصیت انعطاف پذیر یا کشسانی می بخشد. این ویژگی به پوست اجازه می دهد که بر اثر کشیدگی یا آسیب پوست مجددا به حالت اولیه خود بازگردد. اسید هیالورونیک رطوبت پوست را نگه می دارد و موجب مرطوب شدن و آبرسانی پوست می شود. هر سه این مواد با افزایش سن کاهش می یابند. این افت باعث ایجاد ضعف در داربست زیر سطح پوست می شود. بدون این پروتئین ها پوست حالت کشسانی خود را از دست داده و باعث ایجاد خطوط ، چین و چروک ها در صورت و پیشانی می شود.

از دیگر دلایل ایجاد چروک مخصوصا در ناحیه پیشانی می توان به این موارد اشاره کرد : اخم کردن، بالا کشیدن ابروها، چشمک زدن یا تنگ کردن چشم ها به صورت مداوم، ابروهای خمیده اشاره کرد.

تزریق بوتاکس یک راه درمانی برای از بین برن چروک های صورت و پیشانی

بوتاکس یه روش زیبایی و جوانسازی پوست است که امروزه طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده است. علت محبوبیت آن نیز آسان، سریع و موثر بودن آن است. بوتاکس از محلول سم بوتولینوم نوع A که یک پروتئین خالص و طبیعی است، ساخته می شود. این ماده به گروهی از مواد موسوم به تعدیل کننده های عصبی تعلق دارد و موجب مختل شدن مسیر سیگنال عصبی به عضله می گردد.

بنابراین چین و چروک پوست که نتیجه انقباض عضلات است، دچار اختلال شده و و از بین می روند. در واقع بوتاکس با مسدود کردن عصب های انقباضی موجب از بین رفتن چروک ها می گردد. این روش اولین بار در دهه 1970 میلادی توسط پزشکی در سانفرانسیسکو برای اصلاح استرابیسم چشم استفاده شد. پس از آن در سال 1987 توسط FDA برای درمان اسپاسم کنترل نشده چشم تایید شد. تا اینکه در دهه 1990 جامعه پزشکی متوجه شد که بوتاکس چگونه می تواند عضلات خاصی را که مسئول خطوط عمیق صورت هستند را هدف قرار دهد. در سال 2002 ، FDA استفاده از آن را برای شل کردن موقت عضلاتی که باعث ایجاد اخم، چین و چروک پیشانی و چروک های پنجه کلاغی می شوند، تایید کرد.

تزریق بوتاکس پیشانی، مزایا و معایب آن

پیشانی از جمله اجزای صورت است که بیشترین چروک و خطوط عمیق را دارد. به دلیل وسیع بودن ناحیه پیشانی و همچنین حرکات ابروها در حالت هایی مانند تعجب و یا اخم، چروک های بیشتری در این ناحیه از صورت در طی زمان ایجاد می شوند. بنابراین یکی از کاندیدای مناسب برای تزریق بوتاکس است. با اینکه بوتاکس پیشانی و تزریق آن توسط FDA تایید شده است اما هنوز پزشکان برای انجام این کار تردید دارند. زیرا اگر تزریق بوتاکس پیشانی به صورت صحیح و با دوز مناسب صورت نگیرد، ممکن است باعث شل شدگی و از بین رفتن عصب ها در ناحیه اطراف چشم گردد که این امر می تواند افتادگی پلک را به همراه داشته باشد. بنابراین دوز تزریقی بوتاکس باید به دقت کنترل و تعیین شود.

نمونه تزریق بوتاکس پیشانی

 مقدار دوز بوتاکس برای پیشانی

میزان دوز بوتاکس برای پیشانی معمولا 10 تا 30 واحد تخمین زده می شود که این رقم ممکن است بسته به شرایط و میزان چروک های پیشانی متغیر باشد. اما به طور متوسط و معمول برای تزریق بوتاکس پیشانی پزشکان 20 واحد را توصیه می کنند که به صورت دوزهای 4 واحدی در پنج ناحیه مختلف از پیشانی تزریق می شود. البته پزشک ابتدا تزریق بوتاکس را با دوز کم شروع کرده تا عملکرد آن را بر روی عضلات شما ببیند و پس از گذشت یک تا دو هفته در صورت لزوم می تواند مجددا چند واحد تزریق را انجام دهد ( در صورت نیاز ).

تفاوت بوتاکس با لیفت

لیفت کردن پیشانی یک روش جراحی است که در آن فرد تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته و با ایجاد برش هایی در ناحیه پیشانی و کناره های صورت عمل لیفتینگ انجام می شود. در این عمل بعد از انجام برش پوست از سطح زیرین جدا شده و کشیده می شود. پزشک مقدار اضافی پوست را برش داده و بخیه می زند. بدین صورت پوست حالت کشیده پیدا و چین و چروک هایی که ناشی از شل شدگی و افتادگی پوست هستند از بین می روند. گرچه مدت ماندگاری این روش بیشتر از بوتاکس است اما روشی تهاجمی، هزینه بر نسبت به بوتاکس می باشد. یکی از نکاتی که شاید لیفتینگ پیشانی را ارجح تر از بوتاکس کند مدت ماندگاری آن است. مدت زمان بوتاکس معمولا چندین ماه است و پس از چند ماه اثرات آن از بین رفته و تزریق باید مجددا صورت گیرد. به طور کلی عوارض بوتاکس کمتر از لیفت می باشد و احتمال وجود جای بخیه یا اسکار در این روش وجود ندارد که خود مزیت بزرگی به شمار می رود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 20 =

تماس با دکتر علاف اکبری