مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

تزریق چربی به صورت

آیا به دنبال جوانتر و چاق تر شدن صورتتان بدون افزایش وزن هستید؟ آیا می دانید پس از کاهش وزن اولین جایی که لاغر می شود و دچار افتادگی می شود صورت است؟ آیا می دانید با تزریق چربی به صورت می توانید بدون افزایش وزن به صورتی چاق تر و جوان تر دست پیدا کنید؟

تزریق چربی چیست؟

این امر طبیعی است که در اثر بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم شود که سبب شلی و افتادگی پوست و همچنین ایجاد چروک در نواحی مختلف صورت می شود.

که در این صورت کشیدن و یا بالا بردن صورت روشی مناسب برای جوانسازی صورت نمی باشد و بهترین روش برای جوانسازی پوستی که به دلیل بالا رفتن سن دچار افتادگی شده تزریق چربی به صورت است که روشی کم تهاجمی است و باعث جوانتر و پرتر شدن صورت می شود.

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت، در کدام نواحی قابل انجام است؟

در تزریق چربی به صورت می توان نواحی مختلف صورت را هدف قرار داد که شامل:

پر کردن چین های عمیق صورت که با بالا رفتن سن ایجاد می شود مثل تزریق چربی به گونه، خط خنده، خط اشکی و… که با تزریق چربی چین ها کم عمق تر شده و صورت جوانتر می شود.

مورد دیگر حجم دهی به صورت است؛ که به دلیل بالا رفتن سن احتمال کاهش حجم گونه، کاهش ناحیه گیج گاهی، کوچکتر شدن چانه و زاویای فک وجود دارد.که با تزریق چربی، صورت پرتر و جوان تر به نظر می رسد.

همچنین از تزریق چربی در جوانسازی پوست و از بین بردن خطوط ریز صورت نیز می توان استفاده کرد.

تزریق چربی محدودیت سنی ندارد و در هر سنی براساس نیاز فرد می توان انجام داد اما برای جوانسازی معمولا بعد از 40 سالگی انجام می شود.

مراحل تزریق چربی به صورت

  • بی حسی موضعی فرد
    تزریق چربی یک روش کم تهاجمی است و با بی حسی موضعی و یا دوز کمی از داروی خواب آور می توان این پروسه را شروع کرد و درد و ناراحتی خاصی برای فرد ندارد.
  • برداشت چربی از سایر نواحی بدن
    ابتدا باید چربی از دیگر نواحی بدن مانند پهلو، ران و شکم توسط یک سوزن کوچک زیر پوستی برداشته شود، که این روش نیاز به دقت زیاد و تبحر پزشک شما دارد زیرا بافت و سلول های چربی به هیچ وجه نباید آسیب ببینند.
    پس حتما در انتخاب پزشکتان دقت لازم را داشته باشید و به بهترین متخصص و جراح صورت در تهران مراجعه کنید.
  • جداسازی چربی خارج شده
    برای تزریق چربی فقط به سلول های چربی نیاز است به همین دلیل طی پروسه ای چربی جدا و خالص می شود.
    نکته ای که لازم می دانم در اینجا بیان کنم این است که افرادی که قصد لاغر شدن  دارند بهتر است تزریق چربی به صورت را بعد از لاغر شدن انجام دهند تا ماندگاری چربی بیشتر باشد.
  • عمل تزریق چربی به صورت
    در این مرحله عمل تزریق چربی به صورت به نواحی هدف انجام می شود. و پزشک متخصص شما با سرنگ مخصوصی چربی را به صورت شما تزریق می کند.

مزایای تزریق چربی

فراد می توانند با استفاده از این روش چین و چروک و افتادگی پوست خود را درمان می کنند و همچنین از مزایای این روش بهرمند شوند ، تزریق چربی دارای مزایای فراوانی می باشد که عبارتنداز:

  • با استفاده از تزریق چربی جوانسازی پوست و همچنین محو شدن جای زخم و فرورفتگی های حاصل از جوش و آکنه ایجاد می شود.
  • بافت پوست به خوبی بهبود می یابد.
  • چربی هایی که به پوست تزریق می شود به سرعت جذب پوست خواهد شد.
  • درمان به وسیله این روش در یک روز انجام می شود.
  • بدشکلی ها و فرم صورت اصلاح می شود.
  • ماندگاری این روش طولانی مدت خواهد بود.
  • در این روش از چربی خود فرد استفاده می شود و نیازی به مواد ندارد.
  • هیچ گونه عوارضی برای فرد نخواهد داشت.

سوالات متداول مراجعه کنندگان دکتر سوره علاف اکبری

رایج ترین سوال هایی که همیشه مراجعه کنندگان دکتر سوره علاف اکبری متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت ،دارند این است که؛

 ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است؟

ماندگاری این روش به عواملی همچون مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد، اگر پزشک مقدار چربی مورد نیاز را برای افراد تزریق کند نتیجه حاصل شده بسیار مطلوب خواهد بود.

همچنین یکی دیگر از عواملی در ماندگاری این روش تاثیر گذار است مراقبت کردن خود فرد و همچنین رعایت کردن توصیه های پزشک می باشد.

در صورت نیاز امکان تکرار تزریق چربی به صورت وجود دارد. چربی باقی مانده از برداشت اولیه که از نواحی شکم، پهلو و ران بود به بیمار تحویل داده می شود و از وی درخواست می کنیم که این چربی را در فریزر نگهداری کند، این چربی را می توان برای تزریق مجدد استفاده کرد، البته این نکته را هم لازم است بیان کنیم که ماندگاری این نوع از چربی نسبت به چربی زنده کمتر است.

پس از تزریق چربی چه زمانی می توان از لوازم آرایش استفاده کرد؟

به طور کلی پس از تزریق چربی حدود 3 هفته بعد آثار ناشی از تزریق برطرف خواهد شد و افراد به راحتی می توانند از لوازم آرایش استفاده کنند، اما بهتر است که افراد زیاد از حد آرایش نکنند.

تفاوت تزریق چربی و ژل چیست؟

تزریق چربی با استفاده از چربی بدن خود فرد صورت می گیرد و بسیار طبیعی می باشد.

باتوجه به صلاح دید پزشک امکان استخراج هر مقدار چربی که مورد نیاز است، وجود دارد.

استفاده از حجم زیاد ژل باعث جابه جایی آن می شود و ممکن است باعث ناهمواری پوست نیز شود.

افراد پس از تزریق چربی از چه زمانی می توانند استحمام کنند؟

افراد پس از تزریق چربی باید به مدت 3 روز از حمام رفتن خودداری کنند و همچنین برای چند هفته از استحمام طولانی مدت نیز اجتناب کنند. نکته دیگری که افراد باید آن را رعایت کنند، استفاده از وسایل شوینده و بهداشتی  ملایم می باشد تا باعث التهاب و سوزش پوست خود نشوند.

افراد پس از تزریق چربی از چه زمانی می توانند ورزش کنند؟

پس از تزریق چربی افراد باید چند هفته از ورزش های سنگین خودداری کنند. اما توصیه می شود که افراد پیاده روی کنند تا از لخته شدن خون جلوگیری شود.

اقدامات پیش از تزریق چربی به صورت

پیش از از اقدام به این کار افراد باید به نکات زیر توجه کنند:

  • پرهیز از کشیدن سیگار و قلیان 6 هفته پیش از عمل
  • نوشیدن آب کافی برای کمک به آبرسانی پوست و تامین آب مورد نیاز بدن
  • اجتناب از مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین، وارفارین و مسکن هایی مانند دیکلوفناک، بروفون و…
  • همراه داشتن در روز عمل
  • لغو کردن برنامه های بیرون از منزل به منظور استراحت کردن

توصیه هایی پس از تزریق چربی

بعد از تزریق چربی معمولا پزشکان تا یک مدت خاصی رژیم پرکالری را توصیه می کنند و همان طور که قبلا هم گفته شد از لاغر شدن باید اجتناب کنید و امکان مصرف آنتی بیوتیک طی یک دوره کوتاهی وجود دارد.

عوارض تزریق چربی

یکی از عوارض تزریق چربی به صورت این است که؛ بسته به حجم چربی تزریق شده و نواحی که چربی تزریق شده ممکن است فرد تورم و کبودی داشته باشد که در چند هفته از بین می رود و جای هیچگونه نگرانی نیست.

کلام آخر

چنان چه به دنبال جوانسازی و یا چاق تر شدن صورت بدون افزایش وزن هستید بهترین روش برای رسیدن به هدف تزریق چربی به صورت است که با کمترین عوارض بهترین نتایج را دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

تماس با دکتر علاف اکبری