دکتر سوره علاف اکبری / جوانسازی صورت / بهترین روش های جوانسازی پوست
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

بهترین روش های جوانسازی پوست

پوست صورت  طی عوامل مختلفی مانند افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آفتاب و … دچار پیری و از دست رفتن شادابی و طراوات می شود. چند نمونه از تغییراتی که ممکن است در اثر افزایش سن، پوست صورت درگیر آن شود شامل؛ ایجاد چین و چروک صورت، افتادگی پوست صورت، گودی زیر چشم و … است که با رعایت برخی نکات مانند رژیم غذایی سالم، ورزش و دوری از استرس می توان روند پیری پوست را به تعویق انداخت، همچنین می توان با انجام برخی روش ها روند پیری پوست را کندتر کرد و شادابی را مجدد به پوست صورت بخشید. امروز ما می خواهیم بهترین روش های جوانسازی پوست صورت را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

چه عوامی باعث پیری پوست می شود؟

پیری امری اجتناب ناپذیر است و همه افراد چه بخواهند و چه نخواهند با آن روبرو خواهند شد. با افزایش سن شاهد افتادگی صورت، کاهش حجم عضلات صورت و ایجاد چین و چروک خواهیم بود

متاسفانه برخی از افراد زودتر از سنین پیری، شادابی و طراوات پوست را از دست می دهند، چند نمونه از عواملی که روند پیری پوست را تسریع می کنند عبارتند از: آفتاب، استعمال دخانیات، آلودگی، استرس، اشعه ماورای بنفش، بیماری های عفونی درونی، عدم آبرسانی کافی پوست، استفاده از صابون های و شوینده های نامناسب پوست و استفاده از محصولات آرایشی نامرغوب است.

نشانه های پیری صورت

همان طور که قبلا هم گفتیم ظهور نشانه های پیری صورت در هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است.  به عنوان مثال برخی از افراد در سن 25 سالگی با نشانه های پیری صورت مواجه می شوند اما برخی تا سن 30 سالگی و یا حتی بیشتر مشکلی در این زمینه ندارند. اما نشانه های پیری صورت چیست؟

چین و چروک

یکی از بارزترین نشانه های پیری صورت ایجاد چین و چروک در صورت است. و این چین و چروک ها ممکن است در قسمت های مختلفی از صورت مانند پیشانی، اطراف لب، زیر چشم و …. نمود پیدا می کند.

بنابراین چنانچه اگر شما با اخم کردن، خندیدن و یا ابرو بالا انداختن شاهد خطوطی در نواحی مختلف صورتتان می شوید، بنابراین به سن پیری صورت وارد شده اید و باید هر چه زودتر برای درمان چین و چروک ها و پیشگیری از بیشتر شدن چین و چروک های صورت اقدام کنید.

افتادگی پوست صورت

یکی از عواملی که باعث فرم دهی به صورت می شود، چربی موجود در بافت صورت است که با افزایش سن میزان این چربی کاهش پیدا می کند که به دنبال آن ما شاهد افتادگی پوست صورت خواهیم بود.

از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست

دو ماده اصلی تشکیل دهنده پوست صورت، کلاژن و هیالورونیک اسید است که ترکیب این دو ماده با هم باعث ایجاد حالت ارتجاعی در پوست صورت می شود. اما با افزایش سن میزان این دو ماده در پوست صورت کاهش پیدا می کند و در نتیجه پوست حالت ارتجاعی خود را به مرور زمان از دست می دهد. همین امر باعث می شود که در اثر درمان نشدن چین و چروک های سطحی، آنها عمیق تر شوند و درمان چین و چروک ها نیز دشوارتر شود.

بروز مشکلات پوستی

زمانی که پوست سالم نباشد در مقابل عوامل بیرونی نیز آسیب پذیری دوچندانی پیدا خواهد کرد. و با قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی و … لکه های پوستی در پوست صورت ظاهر می شوند.

شایان ذکر است که؛ تمامی نشانه های پیری پوست با همدیگر نمایان نمی شوند و هر کدام از آنها بسته به ژنتیک و نوع پوست شما در سن خاصی نمود پیدا می کند. بنابراین در صورت ظاهر شدن هر کدام از نشانه های پیرپوستی بهتر است در سنین پایین در جهت درمان آن برآیید تا از پیشرفت آن جلوگیری نمایید.

در ویدئو زیر می توانید توضیحات دکتر سوره علاف اکبری را درباره روش های جوانسازی پوست گوش دهید:


انواع روش های جوانسازی پوست صورت

انواع روش های جوانسازی پوست به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود. یک دسته از روش ها شامل انواع تکنیک هایی است که غیر جراحی محسوب می شوند. دومین دسته مربوط به جراحی های مختلف زیبایی هستند که باعث زیباتر شدن و جوانتر شدن چهره و برطرف شدن عارضه های پوستی می شود.

در این مقاله مهم ترین و ایمن ترین روش های جراحی و غیرجراحی برای جوانسازی صورت را نام می بریم و در ادامه هرکدام توضیحاتی را جهت آشنایی بیشتر خواهیم آورد.

انواع روش های جوانسازی پوست صورت

انواع روش های غیر جراحی جوانسازی پوست

مهم ترین روش های غیر جراحی که برای جوانسازی پوست صورت کاربرد دارد موارد زیر هستند:

تزریق بوتاکس 

بوتاکس نوعی سم است که با تزریق در نواحی مختلف صورت باعث فلج شدن موقت عضلات صورت می شود. در این روش با توقف فعالیت های عضلات صورت از بروز چین و چروک جلوگیری می شود. در نتیجه صورت صاف و بدون هیچگونه خطوط اضافی جوانتر و زیباتر خواهد شد.

تزریق بوتاکس محدودیت سنی خاصی ندارد اما این اقدام زیبایی برای زنان باردار و شیرده انجام نمی شود. بهترین سن برای شروع تزریق بوتاکس 18 سالگی است. زیرا بعد از این سن چین و چروک های پوستی نمایان می شوند و افتادگی پوست آغاز می شود. با تزریق بوتاکس می توان از بروز چین و چروک ها و خطوط عمیق روی پوست جلوگیری شود.

چند نمونه از کاربردهای تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست:

  • پر کردن خطوط صورت مانند خط اخم، پیشانی، خطوط دور چشم و دور لب
  • شکل دادن به ابروها
  • بالا بردن گوشه لب

تزریق ژل یا فیلر

فیلرها از انواع پرکننده هایی هستند که با بدن سازگاری دارند و بعد از تزریق در ناحیه صورت به رفع چین و چروک های پوستی و جوانسازی صورت کمک می کنند. ژل ها از معروف ترین مواد تزریقی هستند که در نواحی مختلفی از صورت از جمله گونه، لب ها و در خطوط عمیق ایجاد شده در ناحیه ابروها، خط لبخند و خطوط پیشانی تزریق می شود. یکی از مزایای تزریق ژل به صورت این است که بدون عارضه و بدون خطر و در کوتاه ترین زمان خطوط ایجاد شده روی صورت از بین می روند.

چند نمونه از کاربردهای تزریق فیلر در جوانسازی پوست:

  • پر کردن خطوط صورت
  • برجسته کردن لب ها
  • ایجاد زاویه فک

لیزر درمانی در ناحیه پوست

لیزرها از نوین ترین و بی خطر ترین ابزارآلاتی هستند که در زمینه های درمانی و زیبایی کاربرد فراوانی دارند. با تاباندن اشعه های لیزر به صورت چین و چروک ها و عارضه های دیگر پوستی از بین می رود. در نتیجه صورت جوانتر و زیبا تر خواهد شد.

انواع روش های جراحی برای جوانسازی پوست صورت  

تزریق چربی

در تزریق چربی ابتدا چربی هایی از نواحی مختلف بدن تهیه می شود سپس به صورت تزریق می شود. تزریق چربی عمل زیبایی دو مرحله ای است. در مرحله اول باید با روش لیپوساکشن چربی هایی از ناحیه پهلوها و شکم برداشت شود. سپس پس از خالص سازی چربی ها وارد مرحله تزریق می شود. انجام تزریق با سرنگ های مخصوصی انجام می شود که به بهترین شکل نتیجه زیبایی را رقم می زنند.

چند نمونه از کاربردهای تزریق چربی در جوانسازی پوست:

  • از بین بردن چین و چروک صورت
  • درمان افتادگی پوست صورت
  • افزایش حجم لب ها، سینه ها و پشت دست

لیفت پیشانی

لیفت پیشانی برای کسانی مناسب است که پیشانی بلندی دارند. در طی عمل جراحی پوست پیشانی کشیده می شود و با ایجاد یک برش در خط رویش موها و بخیه زدن محل برش داده شده پیشانی کوتاه می شود.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک برای رفع پف و تجمع چربی های اضافی در ناحیه پلک بالایی انجام می شود. در این روش با روش جراحی، پوست اضافی و غدد چربی زیر بافت پوست را به بیرون تخلیه می کنند.

لیفت کل صورت و گردن

لیفت صورت و گردن نیز یکی از بهترین روش ها برای درمان افتادگی و شلی پوست صورت و گردن است، همچنین به دنبال لیفت صورت و کشیدن پوست صورت تمامی چین و چروک های دور چشم، گونه ها، لب، پیشانی و فک کاملا از بین می رود.

لیفت صورت | کشیدن پوست صورت

نمونه لیفت صورت دکتر سوره علاف اکبری

خاتمه

در این نوشتار به بهترین و موفق ترین روش های جوانسازی پوست صورت که شامل روش های جراحی و غیر جراحی است اشاره شد. مهم ترین نکته ای که باید در خاطر داشته باشید این است که این جراحی ها حساسیت ویژه ای دارند زیرا که با زیبایی و سلامت افراد رابطه مستقیمی دارند. به همین جهت در صورت بی احتیاطی یا عدم تخصص پزشک اگر کوچکترین مشکلی برای افرد ایجاد شود گاها جبران آن غیر قابل ممکن است.

بنابراین در انتخاب بهترین جراح پلاستیک صورت دقت لازم را داشته باشید. خوش بختانه بسیاری از بهترین جراحانی که این روزها فعالیت های درمانی دارند از تخصص و تجربه لازم برخوردار هستند و می توانند نتیجه موفقیت آمیز را برای شما رقم بزنند.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + چهار =

تماس با دکتر علاف اکبری