دکتر سوره علاف اکبری / جوانسازی صورت / جراحی لیفت پیشانی و ابرو
مدت زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

جراحی لیفت پیشانی و ابرو

جراحی لیفت پیشانی و ابرو از جمله اقدامات زیبایی است که خوش بختانه تاثیرات زیادی در بخشیدن زیبایی و جوانی به صورت افراد دارد. در این مقاله سعی داریم به بسیاری از نکاتی که در زمینه جراحی لیفت پیشانی و ابرو وجود دارد پاسخ دهیم. لیفت ابرو که به عنوان جوانسازی پیشانی نیز شناخته می شود، یک عمل زیبایی برای بالا بردن ابروها است. لیفت ابرو با بالا بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو، ظاهر پیشانی، ابرو و ناحیه اطراف چشم را بهبود می بخشد. اگر ابروهای کم و افتاده یا عدم تقارن ابرو دارید، ممکن است لیفت ابرو را انتخاب کنید. لیفت ابرو نیز ممکن است اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. لیفت ابرو را می توان به تنهایی یا با سایر روش های صورت مانند جراحی پلک (بلفاروپلاستی) یا لیفت صورت انجام داد. لیفت ابرو که لیفت ابرو یا لیفت شقیقه نیز نامیده می‌شود، یک عمل زیبایی است که ابروها را بالا می‌برد تا ظاهر چین و چروک و خطوط اخم را کاهش دهد و پوست افتاده و شل را بالا ببرد.

جراحی لیفت پیشانی و ابرو

در واقع در این مقاله تمامی مباحث پیرامون:

  • روند جراحی لیفت پیشانی و ابرو
  • مزایای انجام جراحی لیفت پیشانی و ابرو
  • افرادی که کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت پیشانی و ابرو هستند
  • عارضه های احتمالی که در پی جراحی لیفت پیشانی و ابرو ایجاد می شود
  • مراقبت هایی که افراد باید بعد از جراحی لیفت پیشانی و ابرو داشته باشند

و بسیاری از نکات دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید تا به اطلاعات مفیدی از جراحی کشیدن پیشانی و ابرو دست یابید.

جراحی کشیدن و لیفت پیشانی و ابرو چیست؟

در طی این جراحی همان طور که از نامش بر می آید پوست ناحیه پیشانی کشیده می شود. در پی کشیدن و لیفت پوست پیشانی، ابرو های افراد هم کشیده تر و زیبا تر خواهد شد. در واقع برای رفع بسیاری از چروک ها و افتادگی های پوستی روش های مختلفی وجود دارد که یکی از روش های ایمن و نتیجه بخش، جراحی است.

دلیل انجام جراحی لیفت پیشانی و ابرو

افزایش سن معمولاً باعث می شود ابروها به سمت پایین دچار افتادگی شوند. همانطور که پوست و بافت های نرم خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند، فاصله بین ابروها و مژه ها نیز کم می شود. پایین بودن ابروها می تواند شما را خسته، عصبانی یا غمگین نشان دهد. لیفت ابرو می تواند ابروها را بالا ببرد و ظاهر با طراوت تر و زیباتر را به شما بازگرداند.

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
پیام
فرم‌ها با موفقیت ثبت شد!
خطا! لطفا دوباره تلاش کنید.

کاندیداهای مناسب برای جراحی لیفت پیشانی و ابرو

این جراحی بیشتر با هدف کاهش و درمان چین و چروک و افتادگی های پوست و جوانسازی صورت انجام می شود. بنابراین افرادی که با چنین مشکلاتی روبرو هستند می توانند از این روش درمانی و زیبایی کمک بگیرند. برای مثال:

  • زنانی که در اثر افزایش سن در ناحیه پوستی چروک هایی را تجربه می کنند. یا در مواردی پوست شل و افتادگی زیادی پیدا کرده است.
  • زنانی که می خواهند چهره زیباتر و جوان تری داشته باشند نیز می توانند از این روش جراحی کمک بگیرند.
  • افرادی که بر اثر حادثه های ناگهانی مثل تصادفات با مشکلات در ناحیه پیشانی و یا ابرو مواجه هستند نیز می توانند برای بهبود وضعیت پیشانی و ابرو از روش جراحی لیفت پیشانی و ابرو کمک بگیرند.
  • افرادی که خطوط عمیقی روی پیشانی و یا بین ابرو دارند.
  • افرادی که ابروهایی کوتاه دارند و یا فاصله ابروها تا چشم هایشان کم است نیز می توانند از این روش برای کشیدن ابروهای خود استفاده کنند. 

نمونه جراحی لیفت پیشانی و ابرو دکتر سوره علاف اکبری

مراحل انجام جراحی لیفت پیشانی و ابرو

برای انجام جراحی لیفت پیشانی و ابرو مراحلی طی می شود که از اینجا اینجا آن را عنوان می کنیم:

  1. در ابتدا برش هایی در نواحی گیجگاهی و درست در ناحیه خط رویش مو ایجاد می شود.
  2. بعد از اینکه برش ها ایجاد شد جراح صورت با ترفند هایی پوست پیشانی را لیفت می کند.
  3. در مواردی نیز بافت زیر پوست نیز کشیده می شود تا روند جراحی بهتر صورت گیرد.
  4. بعد از آنکه پوست نواحی پیشانی کشیده شد برای بستن محل برش از دو روش استفاده می شود. یک روش استفاده از بخیه است. دومین روش استفاده از منگنه های مخصوص است که برای بستن چنین زخم هایی بکار گرفته می شود.
  5. در پایان جراحی لیفت پیشانی و ابرو، محل زخم ها پانسمان می شود تا زخم ها بهبود پیدا یابند.

عوارض جانبی بعد از انجام لیفت پیشانی و ابرو

انجام هر جراحی زیبایی ممکن است عوارض و پیامدهایی به همراه داشته باشد که جراحی لیفت پیشانی و ابرو نیز از این امر مستثنی نیست. برای عوارض جانبی جراحی لیفت پیشانی و ابرو می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • عفونت کردن
  • خونریزی
  • آسیب به اعصاب حسی

البته باید توجه داشته باشید که احتمال بروز این عوارض بسیار نادر است. از این رو می توان با رعایت نکاتی از مواجه با چنین عارضه هایی پرهیز کرد. برای مثال با انتخاب بهترین جراح صورت که تجربه کافی در این زمینه را دارد می توانید به صورت چشمگیری از احتمال بروز مشکلات بعد از جراحی بکاهید تا روند درمان به بهترین شکل ممکن انجام شود و رضایتمندی شما از نتیجه افزایش پیدا کند.

خطرات و عوارض جراحی لیفت پیشانی و ابرو

لیفت ابرو خطرات مختلفی دارد، از جمله:

جای زخم: ممکن است بعد از لیفت ابرو جای زخم قابل مشاهده باشد.

تغییر در احساس پوست: لیفت ابرو می تواند باعث بی حسی موقت یا دائمی در پیشانی یا قسمت بالای پوست سر شود.

عدم تقارن ابروها: لیفت ابرو می تواند منجر به عدم تقارن شود، به طوری که یک یا هر دو ابرو بیش از حد بالا به نظر می رسند. با این حال، عدم تقارن ممکن است در طول دوران نقاهت از بین برود. مشکلات دائمی شکل یا موقعیت ابرو را می توان از طریق جراحی دیگری درمان کرد.

مشکلات مو: لیفت ابرو می تواند باعث افزایش خط مو یا ریزش مو در محل برش ناشی از جراحی شود. اگر ریزش مو به خودی خود برطرف نشد، می توان آن را با برداشتن اسکار یا پیوند مو درمان کرد.

مانند هر نوع جراحی بزرگ دیگری، لیفت ابرو خطر خونریزی، عفونت و واکنش آلرژیک به بیهوشی را به همراه دارد.

انواع جراحی لیفت پیشانی و ابرو

لیفت پیشانی و ابرو به روش های مختلفی انجام میشود که شامل موارد زیر میباشد:

لیفت ابرو به روش کلاسیک

لیفت ابرو به روش کلاسیک تحت بیهوشی انجام می شود و شامل برشی است که جراح در این روش با ایجاد یک برش سراسری بر روی سر و در میان موها از یک گوش تا گوش دیگر، عملیات آزادسازی پوست پیشانی را انجام می دهد و بعد پوست را بالا می کشد. بلند کردن دقیق پوست پیشانی در صورت لزوم، تنظیم چربی، بافت ها و عضلات صورت را امکان پذیر می کند. پس از کوتاه کردن پوست اضافی، جراح برش را می بندد و پانسمان و بانداژ می کند. میزان تهاجم این روش از دیگر روش های بالاتر است چرا که میزان برش ایجاد شده نیز بیش تر است. به این ترتیب همه ی آثار پیری بر روی قسمت پیشانی و ابروها اعم از چین و چروک ها از بین می روند.

لیفت ابرو به روش اندوسکوپیک

لیفت ابرو به روش اندوسکوپیک یک روش کم تهاجمی است که تحت بیهوشی انجام می شود. در عمل زیبایی برش اندوسکوپیک، لیفت ابرو و پیشانی با ایجاد دو یا چند برش داخل موها به روش معمول یا با استفاده از اندوسکوپ که لوله‌ای نازک با یک دوربین کوچک است از راه شکاف‌های ایجاد شده در پوست سر، وارد می‌شوند. به طور کلی، این روش شامل زمان بهبودی سریع‌تر و کبودی کمتری نسبت به روش کلاسیک است. به این ترتیب چین‌های عمیق ناشی از افتادگی پوست کاهش یافته و ابروها بالا برده می‌شوند. در روش اندوسکوپیک علاوه بر لیفت ابرو، عضلات اخم باز شده و همین امر باعث بهبود همیشگی چروک‌های ناشی از اخم می‌شود. در روش اندوسکوپیک، ابتدا لازم است که یک شکاف در در خط موی فرد ایجاد شود و به این ترتیب برش ایجاد شده پس از عمل و بعد از بهبود کامل جای زخم دیده نمی‌شود. بهتر است افرادی که پیشانی چندان بلندی ندارند (ارتفاع پیشانی کمتر از ۷ سانتی‌متر) روش اندوسکوپیک را انتخاب کنند.

محل برش جراحی بالا کشیدن ابرو، به‌طور معمول با روش‌های زیر بسته می‌شود:

  • بخیه‌های جذبی
  • چسب‌های پوستی
  • گیره‌های مخصوص

لیفت ابرو به روش تمپورال

افرادی که پیشانی بلندی ندارند و در پیشانی خود چین و چروک ندارند، معمولاً کاندیدای لیفت ابرو و پیشانی به روش «تمپورال» هستند. در این روش برش‌های کوچکی در منطقه پیشانی و پوست سر و عمدتاً در قسمت شقیقه ایجاد می‌شود. مزیت این روش ایجاد برش‌های کوچک است که عمدتاً زیر موهای شقیقه مخفی می‌شوند. لیفت ابرو به روش تمپورال نیز یک روش کم تهاجمی است، اما می تواند تحت بی حسی موضعی در مطب انجام شود.

اقدامات لازم قبل از جراحی لیفت ابرو و پیشانی

در ابتدا، با یک جراح پلاستیک در مورد لیفت ابرو صحبت خواهید کرد. در طول اولین ویزیت شما، جراح احتمالاً موارد زیر را انجام خواهد داد:

سابقه پزشکی خود را بررسی کنید. برای پاسخ به سؤالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته آماده باشید. در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید، و همچنین هر گونه جراحی که انجام داده‌اید، صحبت کنید. اگر به هر دارویی حساسیت دارید به پزشک خود اطلاع دهید.

معاینه بالینی انجام دهید. برای تعیین گزینه های درمانی شما، پزشک قسمت های مختلف صورت شما را با چشمان باز و بسته معاینه و بررسی می کند. پزشک همچنین ممکن است برای پرونده پزشکی شما عکس بگیرد.

انتظارات خود را مطرح کنید. توضیح دهید که چرا می خواهید لیفت ابرو را انجام دهید و از نظر ظاهری بعد از عمل به چه چیزی امیدوار هستید. مطمئن شوید که در مورد مزایا و خطرات آن آگاهی لازم را پیدا کرده اید.

اقدامات لازم قبل از جراحی لیفت ابرو و پیشانی

قبل از لیفت ابرو ممکن است نیاز داشته باشید تا موارد ذیل را رعایت کنید:

عدم استعمال دخانیات: سیگار جریان خون را در پوست کاهش می دهد و می تواند روند بهبودی را کند کند. اگر سیگار می کشید، پزشک به شما توصیه می کند که قبل از جراحی و در دوران نقاهت سیگار را ترک کنید.

از مصرف برخی داروها خودداری کنید: احتمالاً باید از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی خودداری کنید، که می تواند خونریزی را افزایش دهد.

اقدامات بعد از جراحی لیفت ابرو و پیشانی

پس از عمل، تیم پزشکی بهترین عملکرد خود را برای جلوگیری از عفونت، به حداقل رساندن ناراحتی و اطمینان از بهترین نتیجه ممکن در حین بهبودی به شما ارائه می‌دهند. این امور ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مصرف داروهای مسکن
  • استفاده از کمپرس سرد برای به حداقل رساندن تورم
  • بالا بردن سر هنگام خواب
  • پرهیز از فعالیت شدید در دوران نقاهت

مراقبت های بعد از جراحی لیفت پشانی و ابرو

رعایت نکات و مراقبت های بعد از جراحی از اهمیت ویژه ایس برخوردار است زیرا در نتیجه جراحی تاثیر بسزایی خواهد داشت. جراحان صورت نکات مراقبتی بعد از انجام لیفت پیشانی و ابرو  توصیه می کنند که به شرح زیر است:

  • بعد از جراحی مصرف دخانیات از جمله سیگار و قلیان ممنوع است.
  • از مصرف داروها و قرص های رقیق کننده خون مانند آسپرین اجتناب کنید زیرا موجب خونریزی می شود.
  • برای انجام جراحی از افرادی بخواهید تا شما را همراهی کنند. زیرا بعد از جراحی به لحاظ شرایطی که دارید به مراقبت نیاز دارید.
  • در صورت احساس درد از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
  • از شامپوهای مناسب برای شستشو موها تا مدت زمانی که زخم ها بهبود پیدا کنند، استفاده کنید.
  • به مدت یک ماه بعد از جراحی تا بهبودی زخم ها فعالیت های جسمی و ورزشی خود را کاهش دهید.

*دوره نقاهت بعد از انجام جراحی لیفت پیشانی و ابرو طولانی نیست. کافی است که تا مدت یک هفته تا ده روز مراقبت های لازم را داشته باشید تا زخم ها بهبود پیدا کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی داشتیم تا به تمامی پرسش های متداول در زمینه لیفتینگ پیشانی و ابرو مطرح می شود پاسخ بگوییم. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده بتواند مفید واقع شود و بهترین تصمیمات را در خصوص انجام جراحی لیفت صورت خود اتخاذ کنید. البته حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام جراحی لیفت پیشانی و ابرو به بهترین متخصص و جراح صورت مراجعه کنید. مهارت و تبحر پزشک در زمینه جراحی صورت تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی خواهد داشت. بر همین اساس باید نهایت دقت و وسواس را در گزینش پزشک  و جراح خود داشته باشید تا جراحی با بهترین روش ها و تکنیک ها صورت گیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 20 =

تماس با دکتر علاف اکبری