دکتر سوره علاف اکبری / جراحی پلک / همه چیز در مورد عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

همه چیز در مورد عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی چیست؟

عمل زیبایی پلک و یا همان بلفاروپلاستی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی پس از جراحی زیبایی بینی در ایران محسوب می شود. مراجعینی که درخواست عمل زیبایی پلک را دارند اصولا به دلیل افزایش سن  و یا به صورت ارثی با مشکلاتی چون افتادگی پلک بالا و گاهاً پلک پایین و یا ضعیف و شل شدگی پلک ها مواجه میشوند و در موارد شدیدتر افتادگی پلک باعث افتادگی و آویزان شدن ابروهای شخص نیز میشود.

از آنجا که چشم ها در زیبایی صورت نقش بسزایی دارند، طبعاً در صورت افتادگی پلک ها از زیبایی و جوانی و طراوت صورت کاسته میشود، که با کمک جراحی بلفاروپلاستی، زیبایی و طروات و جوانی در مدت زمان بین 1 الی 3 ساعت به چشم ها و همچنین صورت به شما بازگردانده میشود.

طی عمل زیبایی پلک افتادگی پلک های بالا و پف زیر چشم کاملاً اصلاح میشود و پس از گذشت تنها چند ساعت چشمانی جذاب، شاداب و جوان خواهید داشت.

آیا جراحی بلفاروپلاستی تنها یک عمل زیبایی می باشد؟

اکثر افراد جراحی بلفاروپلاستی را جزء عمل های زیبایی می دانند، در حالی که این عمل در اکثر اوقات درمانی هم می باشد. زیرا بدلیل افتادگی پلک بالا اصولا میدان دید افراد نیز کاهش پیدا می کند که با رفع افتادگی، دید شخص نیز بهبود پیدا می کند.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی بلفاروپلاستی هستند؟

  • مراجعین این عمل اصولاً افراد بالای 30 سال هستند. اما گاهی مشکلات ارثی افتادگی پلک و یا پف چشم باعث میشود در سنین کمتر هم این عمل انجام گیرد.
  • چشمهای برخی افراد شبیه چشمان چینی ها میباشد و شیار پلک بالای آنها به درستی تشکیل نشده است، این افراد میتواند با عمل زیبایی پلک این مشکل را برطرف کنند.
  • جهت ترمیم شلی پلک بالا و یا پایین؛
  • کسانی که روی پلک بالا چربی اضافه دارند، کاندید مناسب برای عمل بلفاروپلاستی می باشند.

توجه: در صورتی که مبتلا به بیماری های چشمی از قبیل خشکی چشم، گلوکوم و…، اختلالات تیروئید، بیماری های قلبی، فشار خون بالا هستید، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

آیا جراحی زیبایی پلک نیاز به بیهوشی و بستری شدن دارد؟

این عمل معمولاً تحت بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود و نیاز به بیهوشی و یا بستری شدن ندارد.

گاهاً در کنار عمل بلفاروپلاستی عمل های زیبایی دیگری همچون لیفت ابرو، پیوند چربی، بوتاکس، فیکس کردن غده اشکی و… انجام می شود. که در صورت نیاز پزشک تمام جزئیات را به شما می گوید و در صورت رضایت شما برای کسب نتایج بهتر انجام میشود.

چگونگی انجام عمل زیبایی پلک

  • همان طور که قبلا هم گفته شد عمل بلفاروپلاستی با بی حسی موضعی انجام می شود و این عمل بین 1 الی حداکثر 3 ساعت به طول می انجامد، البته زمان انجام عمل زیبایی پلک به نوع عملی که انجام می شود بستگی دارد.
  • میتوان جراحی پلک پایین را در جلسه ای جدا و پلک بالا را در جلسه ای دیگر جراحی نمود، اما ترجیح اغلب مراجعین جراحی همزمان در یک جلسه می باشد.
  • این عمل نیازی به بستری شدن ندارد، اما بعد از عمل احتیاج به استراحت یک یا دو هفته ای است تا پلک های شما کاملا بهبود پیدا کند.

آیا عمل زیبایی پلک درد دارد؟

تنها دردی که شما در طی عمل بلفاروپلاستی احساس خواهید کرد درد ناچیز تزریق دو آمپول بی حسی در اطراف پلک می باشد. جنبه درمانی عمل بلفاروپلاستی در مواقعی است که افتادگی پلک بالا باعث کم سو شدن چشم ها و کاهش میدان دید می شود، که با عمل بلفاروپلاستی میتوان این اختلال را درمان کرد.

چگونگی انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

یکی از دلایل اصلی عمل های بلفاروپلاستی افتادگی پلک بالا می باشد، که برای اصلاح ان اقدام به جراحی پلک بالا می شود. جراحی پلک بالا هم جنبه زیبایی دارد و هم درمانی؛ عمل زیبایی پلک بالا به دلیل حالت افتادگی و خمودگی که به چهره میدهد انجام می شود، و با درمان افتادگی پلک بالا از ظاهری جوان و شاداب برخوردار می شود.

دکتر سوره علاف اکبری جراح پلاستیک و ترمیمی صورت، بسته به شدت افتادگی پلک و یا پتوز و شکل آن برشی را در پلک بالایی ایجاد می کند، تا از طریق آن چربی های اضافی پلک بالایی خارج شود. پس از اصلاح فرم پلک ها، محل برش بخیه زده می شود و عمل به پایان می رسد. بعد از گذشت حداکثر یک ماه تمام آثار بخیه از بین خواهد رفت.

جراحی پلک بالا به روشهای مختلفی انجام می گیرد که با توجه به هنر و تخصص بهترین جراح پلک مناسب ترین روش برای برش انتخاب می شود. در حین عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی، پوست و چربی اضافه روی پلک بالایی نیز برداشته می شود تا چشم ظاهری زیباتر و شاداب تر بگیرد. افتادگی پلک گاهی برای یک چشم و گاهی برای هر دو چشم اتفاق می افتد، بنابراین جراحی پلک بالا گاهی در یک چشم و گاهی دو چشم انجام می شود.

جراحی پلک پایین( از بین بردن پف زیر چشم)

جراحی پلک پایین با هدف از بین بردن چین و چروک های زیر چشم و هم چنین حذف پف زیر چشم انجام می شود. پف زیر چشم گاهاً به صورت ارثی و گاهی به دلیل بالا رفتن سن می باشد که در هر صورت بهترین جراح پلک میتواند به کمک عمل بلفاروپلاستی و تبحر خود پف های زیر چشم را از بین ببرد و شادابی و جوانی را به چهره شما هدیه دهد.

اصولا در عمل بلفاروپلاستی پلک پایین، جراح با ایجاد برشی بسیار ظریف در پشت پلک پایینی اقدام به عمل می کند که در انتها نیازی به بخیه ندارد. اما گاهاً به دلیل وجود پوست اضافه در زیر خط مژه جراح ملزم به برش پوست اضافه می باشد، که در این صورت بخیه های ریزی در محل برش زده می شود، که پس از گذشت حداکثر یک ماه اثری از محل برش باقی نمی ماند.

دکتر سوره علاف اکبری تمامی برش های لازم در طی عمل بلفاروپلاستی را توسط لیزر و امواج رادیویی انجام می دهد که بسیار دقیق می باشد.در این نوع از برش ها احتمال خونریزی در حین عمل بلفاروپلاستی و پس از عمل به حداقل می رسد.

از عمل زیبایی پلک چه انتظاراتی می توان داشت؟

کسانیکه که اقدام به عمل بلفاروپلاستی می کنند خواستار چهره ای جوان تر و شاداب هستند. و هدف از عمل زیبایی پلک هم همین مورد می باشد. اما باید نگاهی واقع بینانه به این عمل داشته باشید، به توصیه بهترین جراح پلاستیک صورت در تهران حتما قبل از عمل بلفاروپلاستی یک جلسه مشاوره با پزشکتان داشته باشید و در مورد تمام خواسته های خود از این عمل با وی صحبت کنید، تا ایشان درباره حدود تغییراتی که در چهره شما ایجاد میشود توضیحات لازم را بدهد.

آیا نتیجه جراحی پلک دائمی است؟

هیچکدام از عمل های جراحی برای جوانسازی دائمی نیستند و با افزایش سن حالت افتادگی پوست به مرور زمان بازمیگردد. اما عمل بلفاروپلاستی جزء پایدارترین عمل هایی زیبایی است و تأثیرات آن بین 7 تا 10 سال بر چهره شما باقی می ماند.

قیمت عمل زیبایی پلک با توجه به عوامل مختلفی چون نوع عمل بلفاروپلاستی، تخصص و تبحر جراح، تجهیزات و تکنولوژی کلینیکی که قرار است عمل جراحی در آن جا انجام گیرد، متغیر است و نمی توان هزینه بلفاروپلاستی یکسانی را برای همگان در نظر گرفت.

بیشتر بدانید: هزینه عمل بلفاروپلاستی

بهترین جراح پلک باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یافتن بهترین جراح پلک در شهرهای بزرگی چون تهران و اردبیل کار آسانی نیست. زیرا متاسفانه امروزه بسیاری از جراحان غیرمتخصص در این زمینه فعالیت می کنند.

چنانچه قصد عمل زیبایی پلک را دارید، به دلیل اینکه چشم، عضو بسیار حساس و حیاتی بشر است در انتخاب جراحتان دقت کافی را داشته باشید و سعی کنید بهترین جراح پلک را پیدا کنید.

با اهمیتی که چشم در زیبایی و زندگی ما دارد، نباید جراحی های مربوط به چشم و پلک را به هر کسی سپرد. اگر پزشک انتخابی شما در زمینه جراحی پلک و صورت تخصص و تبحر کافی نداشته باشد ممکن است آسیب های جبران ناپذیری مانند: به خطر افتادن بینایی و از بین بردن زیبایی های چشم را به همراه داشته باشد.

پارامترهای اصلی که باید در انتخاب بهترین جراح پلک باید به آن توجه داشته باشید،عبارتند از:

  • پزشک انتخاب شما باید تحصیلات مربوط به جراحی پلاستیک را گذرانده باشد.
  • رزومه موفقی از عمل بلفاروپلاستی داشته باشد.
  • تجربه و تبحر کافی در زمینه عمل زیبایی پلک داشته باشد.
  • اخلاق مدار باشد.
  • محل طبابت و جراحی از بهداشت کافی برخودار باشد و همچنین برای عمل های جراحی از به روزترین دستگاه ها و متدها استفاده کند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

تماس با دکتر علاف اکبری