دکتر سوره علاف اکبری / جراحی بینی / فرم مناسب برای جراحی بینی مردان
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

فرم مناسب برای جراحی بینی مردان

عمل بینی مردانه در چند دهه گذشته به عنوان راهی برای بهبود ظاهر و تقارن صورت مردان مورد توجه قرار گرفته است. جراحی بینی مردان می تواند بینی مرد را به گونه ای بازسازی کند که اندازه آن با سایر اعضای صورت او هماهنگ باشد. مردان تقریباً 10 درصد از بیماران جراحی زیبایی را تشکیل می دهند. علیرغم اینکه ایده جراحی پلاستیک عمدتاً در حوزه زنان است، اما هر ساله مردان بیشتری برای بهبود ظاهر خود به جراحی پلاستیک روی می آورند. مردان می خواهند ظاهر بینی خود را بدون تغییر اساسی در ساختار مردانه آن با جراحی بینی طبیعی تغییر دهند.

بینی از اعضای مهم و مورد توجه در صورت است و ظاهر آن تعیین کننده ی ظاهر کلی فرد است. بسیاری از افراد از اندازه، شکل و فرم بینی خود ناراضی هستند، چه به دلیل بزرگ بودن کج بودن یا داشتن قوز روی پل بینی، ظاهر نامتقارن یا به دلیل دیگری باشد. جراحی تغییر شکل بینی که با نام رینوپلاستی نیز شناخته می شود، یکی از رایج ترین عمل های جراحی زیبایی است که در سراسر جهان انجام می شود و علاوه بر اینکه به دلایل زیبایی درخواست می شود، می توان از آن برای اصلاح مشکلات تنفسی نیز استفاده کرد. برای انجام عمل های زیبایی باید تحقیق کافی درباره بهترین جراح بینی در تهران را داشته باشید چرا که مهارت پزشک جراح در نتیجه عمل بینی مردان بسیار تاثیرگذار است.

عمل بینی مردان

رینوپلاستی مردانه چه تفاوتی با جراحی بینی زنانه دارد؟

بیشتر خانم ها به دنبال جراحی زیبایی بینی هستند زیرا می خواهند بینی های باریک تر و زنانه تر داشته باشند، مردان معمولاً برعکس آن را می خواهند. از آنجایی که داشتن ویژگی ‌های مردانه کلید جذابیت مردان است، اکثر مردان به دنبال جراحی زیبایی بینی هستند تا ضمن حفظ زیبایی بینی، ویژگی ‌های ناخوشایند بینی خود را از بین ببرند. بینی مردانه را می توان با تکنیک های مختلفی بهبود بخشید. هدف کلی این است که اطمینان حاصل شود که بینی اصلاح شده با چهره مرد مطابقت دارد یا خیر.

آیا مردان عمل بینی انجام می دهند؟

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، عمل بینی مردانه یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی برای مردان است. با بیش از 200000 عمل جراحی بر روی مردان در سال 2018، رینوپلاستی با بیش از 52000 عمل (ASPS) محبوب‌ترین عمل جراحی بود. مردان به دلایل مشابهی که زنان انجام می دهند، عمل بینی را انتخاب می کنند، از جمله این موارد عبارتند از:

بهبود تقارن بینی

رینوپلاستی مردانه ویژگی های مردانه صورت شخص را حفظ می کند و در عین حال فرم بینی را بهبود می بخشد.

ترمیم عیوب ساختاری بینی

عمل بینی مردانه اغلب برای رفع عیوب ساختاری بینی مانند انحراف تیغه بینی انجام می شود. این امر می تواند جریان هوا را بهبود بخشد و خروپف بیش از حد یا تنفس سخت را کاهش دهد.

افزایش اعتماد به نفس

عمل بینی مردان می تواند ظاهر چهره بیمار را بهبود بخشد و منجر به افزایش اعتماد به نفس و تعاملات اجتماعی مثبت تر شود. برای مردانی که با مسائل ظاهری شخصی دست و پنجه نرم می کنند، این روش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

دلایل عمل بینی مردانه

رینوپلاستی مردانه می تواند بسیاری از مشکلات رایج بینی را که مردان تجربه می کنند برطرف کند، از جمله این مشکلات و نواقص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود ظاهر پل بینی
  • بهبود فرم بینی های خیلی باریک و یا خیلی بزرگ
  • نوک بینی پیازی
  • بینی کج
  • قوز بینی
  • نوک بینی آویزان
  • موقعیت نوک بینی
  • شکل و اندازه سوراخ بینی
  • سایر مشکلات و نواقص بینی

آیا من کاندیدای خوبی برای عمل بینی مردانه هستم؟

اگر مردی هستید که از ظاهر بینی خود ناراضی هستید یا با آپنه خواب، خروپف بیش از حد یا مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است کاندیدای عالی برای رینوپلاستی مردانه باشید. مردان غیرسیگاری بالای 16 سال که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند و انتظارات واقع بینانه ای در مورد نتیجه عمل دارند، کاندیدای عالی برای عمل بینی مردانه هستند.

عوارض عمل بینی در مردان

آیا عمل بینی مردانه ارزشش را دارد؟

بینی شما یکی از برجسته ترین ویژگی های صورت شماست. داشتن بینی متناسب با بقیه قسمت های صورت برای ایجاد هماهنگی صورت بسیار مهم است. اغلب، بیماران مرد همزمان با عمل زیبایی بینی، برای بهبود هماهنگی بیشتر صورت، عمل بزرگ کردن چانه را انجام می دهند. بسیاری از بیماران ما سال‌ ها نسبت به ظاهر بینی خود احساس ناراحتی می ‌کنند و هنگامی که تغییرات ظاهری ایجاد می ‌شود، اعتماد به نفسشان به طرز قابل توجهی افزایش می ‌یابد.

مزایای عمل بینی مردانه

مزایای عمل بینی مردانه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس
  • ویژگی های صورت متعادل
  • فرم صاف تر بینی
  • کاهش خروپف
  • رفع مشکلات سینوسی
  • بهبود تنفس از بینی

از آنجایی که عمل بینی اغلب مشکلات تنفسی را کاهش می دهد، بسیاری از بیماران مرد خواب آرام تر و بدون وقفه را گزارش می دهند. خواب سالم به شما کمک می کند تا از شرایط جدی تری مانند بیماری قلبی، افسردگی، چاقی و دیابت جلوگیری کنید.

ریکاوری عمل بینی مردانه

عمل جراحی بینی شما ممکن است بین 1.5 تا 2.5 ساعت طول بکشد. اگر تحت بیهوشی عمومی باشید، ممکن است بعد از عمل خود احساس گیجی داشته باشید، و این وضعیت مستلزم این است که همراه شخص دیگری به خانه بروید و شخصی را به مدت 24 ساعت همراه خود داشته باشید. وقتی به خانه می رسید، استراحت باید اولویت شما باشد. حتما سر خود را بالا نگه دارید تا تورم به حداقل برسد. برخی از بیماران قبل از بازگشت به فعالیت‌ های معمولی، پس از عمل به چند روز استراحت نیاز دارند.

سوالات متداول عمل بینی مردانه

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. آیا همزمان با جراحی زیبایی بینی پلیپ بینی هم رفع میشه ؟

    پاسخ
    • بستگی به شرایط پولیپ دارد

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

تماس با دکتر علاف اکبری