دکتر سوره علاف اکبری / جراحی بینی / آیا امکان جراحی همزان پولیپ و زیبایی بینی وجود دارد؟

آیا امکان جراحی همزان پولیپ و زیبایی بینی وجود دارد؟

پولیپ بینی توده‌هایی نرم که هستند که در داخل بینی به وجود می‌ایند و در اغلب موارد هیچ گونه درد و ناراحتی خاصی برای افراد ایجاد نمی‌کند اما در برخی از افراد ممکن است پولیپ به آرامی رشد داشته باشد و موجب انسداد بینی شود.

از بین بردن غبغب

علائم پولیپ بینی

• انسداد بینی
  • آبریزش بینی
  • الزام استفاده مداوم از قطر‌های بینی
  • کاهش حس بویایی و چشایی
  • خونریزی از بینی
  • خر و پف

پولیپ بینی معمولاً علائمی شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند با این تفاوت که علائم سرماخوردگی به مرور برطرف می‌شوند اما علائم ناشی از پولیپ بینی تا زمانی که تحت درمان قرار نگیرند باقی می‌ماند. اگر پولیپ در محدوده سینوس‌های (حفره‌های هوای که اطراف بینی واقع شده است) ایجاد شود علائمی مانند سینوزیت را ایجاد می‌کند.

نحوه درمان پولیپ بینی

عکس پولیپ بینی

پولیپ بینی اگر کوچک باشد با استفاده از قطره‌های استروئیدی یا اسپری‌های بینی قابل درمان هستند اما در مواردی که پولیپ بزرگ باشد یا پس از دو هفته استفاده از داورهای تجویزی شده تاثیری از بهبودی در بیماران ایجاد نشود جراح بینی به شما توصیه می‌نماید که از روش جراحی برای خارج ساختن پولیپ استفاده نمائيد.

جراحی همزمان پولیپ بینی و زیبایی بینی

اگر بینی شما از لحاظ تناسب و فرم با چهره‌ی شما همخوانی نداشته باشد ممکن است به دنبال روش جراحی برای دست‌یابی به فرم بینی دلخواه خود بوده باشید و زمانی که پزشک به شما توصیه می‌نماید که جهت درمان پولیپ بینی احتیاج به جراحی بینی دارید این سوال برای شما ایجاد می‌شود که آیا می‌توان به طور همزمان به جراحی پولیپ بینی و جراحی زیبایی بینی پرداخت؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

مزایای جراحی همزمان پولیپ بینی و جراحی زیبایی بینی

در اکثر موارد انجام جراحی همزمان پولیپ بینی و جراحی زیبایی بینی به صورت همزمان امکان پذیر می‌باشد و پزشکان توصیه می‌کنند که این دو جراحی در یک روز انجام شود، مزایایی که جراحی همزمان پولیپ بینی و جراحی زیبایی بینی به همراه دارد عبارتند از:

• با یک بار بیهوشی می‌توانید دو جراحی را انجام دهید.
  • اگر هر جراحی را به صورت جداگانه انجام دهید پس از جراح هر کدام نیاز دارید که یک هفته استراحت نمائيد اما با جراحی همزمان طی یک هفته پس از هر دو جراحی می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.
  • عوارض جانبی پس از جراحی را فقط یک بار تجربه خواهید کرد.
  • به لحاظ هزینه، انجام یک جراحی مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.
نمونه عمل زیبایی بینی در یک خانم 35 ساله

روش انجام جراحی همزمان پولیپ بینی و جراحی زیبایی بینی

• در اکثر موارد جراح متخصص گوش و حلق و بینی که دوره‌های جراحی زیبایی را گذرانده است می‌تواند به صورت همزمان این دو جراحی را انجام دهد، اگر جهت انجام این جراحی یک جراح پلاستیک را انتخاب کرده‌اید در برخی موارد که پیچیدگی‌هایی وجود دارد لازم است که یک جراح گوش و حلق و بینی نیز در اتاق جراحی حضور داشته باشد.
  • این جراحی تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی انجام خواهد شد.
  • تکنیکی که مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً به صورت جراحی باز می‌باشد (برش‌های در اطراف حفره‌های بینی ایجاد می‌شود تا دسترسی به ساختار داخلی بینی راحت‌تر صورت بپذیرد)
  • پس از برداشتن پولیپ‌، تغییرات ساختاری مانند تغییر فرم غضروف یا استخوان بینی، برطرف ساختن انحراف تیغه میانی بینی، پیوند غضروف، برداشتن بافت‌های اضافی (برای بینی‌های گوشتی)، کوچک کردن حفره‌های بینی، تغییر حالت نوک بینی و …. انجام خواهد شد.
  • در انتها برای داخل بینی از بخیه های جذبی و خارج بینی از بخیه‌های ظریف استفاده خواهد شد.
  • طول مدت این جراحی بین یک تا دو ساعت می‌باشد.
  • پس از پایان جراحی روی بینی یک آتل (گچ) قرار می‌گیرد، آتل معمولاً تا یک هفته باید روی بینی قرار داشته باشد تا از هرگونه ضربه‌ی احتمالی به محدوده‌ی بینی خودداری شود.
  • پس از جراحی بیماری یک ساعت در اتاق ریکاوری باقی خواهد ماند و پس از اینکه شرایط جسمانی او بررسی شد می‌تواند با کمک یک همراه به منزل بازگردد.

بهبودی پس از جراحی

• پس از جراحی باید یک هفته در منزل استراحت نمائيد.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش در طی دوران استراحت پرهیز نمائيد.
  • تورم و کبودی پس از جراحی معمولاً وجود دارد، می‌توانید از کیسه آب سرد جهت کاهش تورم استفاده نمائيد.
  • در صورت وجود درد از مسکن‌ استفاده نمائيد.
  • جهت جلوگیری از هرگونه عفونت، آنتی بیوتیک‌های تجویز شده را به موقع مصرف نمائيد.
  • پس از یک هفته می‌توانید قعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید، اما انجام ورزش‌های سنگین و ورزش‌هایی که احتمال ضربه به بینی وجود دارد (مانند بسکتبال و والیبال) به مدت چند ماه ممنوع می‌باشد.
  • میزان تورم و کبودی در عرض چند ماه کاهش می‌یابد اما جهت مشاهده نتیجه‌ی نهایی باید حدود یک سال صبر نمائید.
  • نتایج حاصل از برداشتن پولیپ بینی مانند بهبود تنفس و رفع انسداد و گرفتگی بینی از همان روزهای اول پس از جراحی نمایان می‌باشد.

منابع:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
برچسب ها:

1. ولی کاش جفتش باهم عمل نشه واقعا اذیت کنندس

2. دکتر امکان جراحی همزمان بینی و سانترال لب هست ؟

• سلام بله

ده − 9 =