دکتر سوره علاف اکبری / پروتزهای صورت /  بهترین جراح چانه در اردبیل
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

 بهترین جراح چانه در اردبیل

جراحی زیبایی چانه و یا پروتز چانه، یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی صورت است. و این محبوبیت هم بی دلیل نیست؛ زیرا چانه یکی از موثرترین اعضای صورت برای ایجاد توازن و تعادل و همچنین زیبایی در کل صورت است. چنان چه قصد جراحی چانه و یا پروتز چانه را دارید و  ساکن شهر اردبیل هستید، به راحتی با جستجوی بهترین جراح چانه در اردبیل می توانید به بهترین جراحان چانه دسترسی پیدا کنید.

جراحی زیبایی چانه (ژینوپلاستی)

جراحی زیبایی چانه (ژینوپلاستی) جهت کوچک کردن چانه و یا بزرگ کردن چانه کاربرد دارد. یک جراح چانه متبحر با توجه به اینکه چانه بیمار جلوتر و یا عقب تر از حد معمول است و اینکه شکل چانه از نیم رخ به چه شکل است با کمک یکی از روش های جراحی زیبایی چانه که شامل: پروتز، برش و تغییر محل استخوان فک، شکل و اندازه چانه را بزرگتر و یا کوچک تر می کند.

این نوع از جراحی زیبایی اصولا نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد و معمولا بیمار تنها چند ساعت بعد از عمل ترخیص می شود. و همچنین زمان جراحی زیبایی چانه اصولا یک ساعت و یا حتی کمتر طول می کشد.

جراحی زیبایی چانه به دو شکل ژنیوپلاستی و منتوپلاستی انجام میگیرد که در ادامه این مقاله به طور مفصل راجع آن صحبت خواهیم کرد.

بزرگ کردن چانه (ژنیوپلاستی)

افرادی که چانه کوچک و عقب رفته ای دارند و تمایل به جراحی زیبایی چانه دارند، جراح بنا بر مقدار برجستگی مورد نیاز برای بزرگ کردن چانه تصمیم بر پروتز چانه و یا  جلو آوردن استخوان چانه می گیرد، که توسط یکی از این روشها می تواند چانه را به شکل دلخواه دربیاورد.

همچنین افرادی که به دلیل کهولت سن پوست و یا استخوان فک آن ها از بین رفته است اقدام به جراحی بزرگ کردن چانه و یا همان ژنیوپلاستی می کنند.

کوچک کردن چانه (منتوپلاستی)

افرادی که چانه بزرگ و جلو آمده دارند و تمایل به جراحی زیبایی چانه دارند، جراح بنا بر میزان بزرگی و عدم تناسب چانه با سایر ااعضای صورت اقدام به برش بخشی از استخوان چانه و عقب بردن بخش جلویی استخوان چانه می کند.

دکتر سوره علاف اکبری پس از معاینه شخص و اندازه گیری های لازم با در نظر گرفتن معیارهای علم زیبایی شناسی تشخیص می دهند که بهترین روش برای جراحی چانه کدام نوع از جراحی های زیبایی چانه است.

مراقبت های قبل از جراحی چانه

  • دو هفته قبل از عمل از کشیدن سیگار پرهیز کنید.
  • دو هفته قبل از عمل از مصرف داروهایی که حاوی آسپرین و یا داروهای استروئیدی هستند پرهیز کنید.
  • اگر نیاز به برش زیر چانه باشد، بیمار ملزم است از 2 روز قبل از عمل توسط ماده آنتی باکتریال صورت خود را شستشو دهد.
  • از 8 ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.

مراقبت های بعد از جراحی چانه

  • بعد از جراحی زیبایی چانه، یک گن مخصوص روی سر و صورت شخص قرار می گیرد که جهت کنترل ورم و کاهش حرکات اضافه چانه از آن استفاده می شود. و باید تا یک هفته از این گن استفاده شود.
  • امکان احساس درد تا 5 روز پس از عمل عادی است و جای هیچگونه نگرانی نیست.
  • بیمار می تواند پس از یک هفته فعالیت های روزمره اش را ادامه دهد.
  • قبل از 6 هفته پس از عمل جراحی زیبایی چانه از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.
  • بیمار ممکن است پس از جراحی بزرگسازی چانه احساس کوفتگی عضلات داشته باشد. که در اکثر مواقع استفاده از مسکن ها در کاهش کوفتگی عضلات موثر است.
  • سعی کنید پس از جراحی، غذاهای سبک میل کنید.
  • سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که سرشار از ویتامین و پروتئین هستند.
بهترین جراح چانه در اردبیل

نتیجه گیری

در پایان توصیه ای که داریم این است که در عمل های مربوط به جراحی زیبایی به خصوص جراحی زیبایی چانه در انتخاب جراح چانه نهایت دقت و وسواس را داشته باشید.

فقط خود شما هستید که در برابر زیبایی و سلامت خود مسئول  هستید، پس جراحی چانه خود را بعد از تحقیق به دست بهترین جراح چانه بسپارید و چنان چه ساکن شهر اردبیل هستید می توانید با سرچ در گوگل بهترین جراح چانه در اردبیل به بهترین های این حوزه در شهر اردبیل دسترسی پیدا کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نه =

تماس با دکتر علاف اکبری