دکتر سوره علاف اکبری / جراحی گوش / پارگی نرمی گوش ناشی از گوشواره
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

پارگی نرمی گوش ناشی از گوشواره

داشتن اکسسوری و گوشواره، زیبایی و جلوه خاصی به استایل یک خانم می بخشد. امروزه استفاده از این اکسسوری ها، علاقمندان زیادی پیدا کرده است که بانوان می توانند به صورت طلا یا نقره و .. آن ها را تهیه کنند. شاید شما هم با پارگی نرمی گوش به علت استفاده بیش از حد از گوشواره های سنگین مواجه شده باشید. بزرگ شدن سوراخ نرمی گوش یا پارگی آن منظره ناخوشایندی را در گوش ها به وجود می آورد؟ شاید این سوال برایتان مطرح شود که در صورت بروز این عارضه آیا درمانی برای آن وجود دارد؟ برای درمان پارگی نرمی گوش لازم است به چه متخصصی مراجعه کنیم؟ آیا درمان عوارض و پیامدی به همراه خواهد داشت؟

ما در این مقاله سعی داریم توضیحات مفید و کاملی در مورد پارگی نرم گوش بر اثر استفاده از گوشواره و پیرسینگ را مطرح کنیم و به تمام این پرسش ها پاسخ دهیم. در اینجا توضیحات خانم دکتر سوره علاف اکبری متخصص گوش و حلق و بینی و جراح صورت در تهران و اردبیل را می خوانید. با ما همراه باشید.

پارگی نرمی گوش

نرمی گوش در قسمت پایین لاله گوش قرار دارد. نرمی گوش ممکن است به علت استفاده از گوشواره یا پیرسینگ های بزرگ دچار پارگی یا بزرگی سوراخ گوش شود. این عارضه بسیار متداول است و امکان درمان آن وجود دارد.

علت پارگی نرمی گوش

پارگی نرمی گوش به علت های مختلفی رخ می دهد که ما در اینجا به مهمترین عوامل ایجاد پارگی نرمی گوش اشاره می کنیم:

  • کشیده شدن گوشواره زمان دراوردن یا پوشیدن لباس
  • کشیده شدن گوشواره توسط کودکان و ..
  • استفاده از گوشواره های سنگین که به مرور زمان باعث بزرگ شدن سوراخ های گوش می شود.
  • برخی مواقع استفاده از گوشواره های کلیپی و فشاری که فشاری زیادی به نرمی گوش ایجاد کند که موجب اختلال خونرسانی نرمی گوش و بزرگ شدن سوراخ گوش و در نهایت شکاف نرمی گوش شود.

اقدامات قبل از جراحی پارگی گوش

قبل از انجام جراحی ترمیمی پارگی نرمی گوش لازم است تا به نکاتیی توجه داشته باشید:

  • در صورتی که قصد دارید تا شکاف هایی که بر اثر استفاده از گوشواره و پیرسینگ ایجاد شده است، بسته شود حتما با جراح زیبایی گوش مشورت کنید.
  • اگر چنانچه اسکارهای شما هایپرفروئیک و کلوئید می باشد، یعنی زمانی که بدن شما زخم می شود گوشت اضافه و قرمز رنگ به وجود می آید، حتما به جراح و متخصص گوش و حلق و بینی اطلاع دهید.
  • در صورتی که قصد دارید در آینده مجددا از گوشواره و پیرسینگ استفاده کنید، لازم است این نکته را با پزشک خود در میان بگذارید. تا از زمانی که می توانید مجددا از گوشواره اسنفاده کنید مطلع شوید.
  • شما می توانید در زمان بستن شکاف از جراح خود بخواهید، یک سوراخ کوچکی برای استفاده از گوشواره را باقی بگذارد. تا بعد از بهبودی زخم از گوشواره استفاده کنید.

درمان پارگی نرمی گوش

برای درمان این پارگی ها، لازم است تا به متخصص گوش و حلق و بینی که کارهای زیبایی انجام می دهد مراجعه کنید. معمولا درمان این عارضه نیاز به انجام جراحی دارد. در عمل جراحی نرمی گوش شکاف دار، قسمت هایی از لبه هایی که در آن ها شکاف وجود دارد برداشته می شود. بعد از این کار به اصطلاح لبه ها فرش و تازه می شوند. در نهایت با استفاده از تکنیک های خاصی که اسکار زیادی بر جای نگذارد و لبه های نامرتبی در نرمه گوش ایجاد نشود، دوباره سوچور می شود.

عوارض جراحی پارگی نرمی گوش

عوارضی که امکان وجود آن برای این جراحی ممکن است رخ دهد، مانند سایر جراحی ها می باشد. ما در اینجا به تعدادی از این عوارض احتمالی اشاره می کنیم:

  • احتمال باقی ماندن جای بخیه
  • احتمال بروز نامرتبی در جای بخیه
  • احتمال بروز عفونت
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست شما اسکارهای کلوئید یا اسکارهای بدفرم به همراه داشته باشد، ممکن است عوارضی برای شما به همراه داشته باشد.

احتمال بروز این عوارض بعد از جراحی بسیار نادر است. زیرا جراح برای جلوگیری از وقوع این عوارض تمهیداتی را در نظر خواهد داشت. انجام تزریقات خاص برای پیشگیری از این عوارض انجام می شود.

مراقبت های بعد از جراحی پارگی نرمی گوش

برطرف کردن شکاف نرمی گوش یک جراحی ساده و سرپایی است. نیازی به مراقبت های خاص و ویژه ای ندارد. در صورت تجویز دارو توسط بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران داروها را در موعد مقرر مصرف نمایید. بعد از جراحی به صورت مرتب نزد پزشک و جراح خود مراجعه کنید تا در جربان روند درمان شما قرار داشته باشد. بعد از ترمیم زخم اگر عارضه ای رخ داد اقدامات لازم توسط جراح صورت می گیرد. مراجعه مرتب به بهترین جراح صورت در تهران موجب می شود تا یک ترمیم زخم خیلی خوب با حداقل اسکار و نامنظمی داشته باشید.

اگر پوست شما کلوئید ساز باشد برخی مواقع لازم است تا تزریق کورتون صورت بگیرد. از پمادهای مخصوص ضداسکار، صفحات سیلیکونی و ژل های سیلیکونی خاص برای بهبودی زخم شما استفاده می شود.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی داشتیم اطلاعات مفیدی در درمان پارگی نرمی گوش ارائه دهیم که شاید خیلی از افراد با روش درمان آن آشنا نباشند. ممکن است در میان اطرافیان شما، افرادی با این عارضه ناخوشایند مواجه باشند که با روند درمان آن آشنا نباشند. از شما می خواهیم تا اطلاعات موجود در این مقاله را با این افراد تقسیم کنید. شما می توانید با انجام تحقیقات کافی به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید و روند درمان خود را دنبال کنید. فراموش نکنید مراجعه مجدد بعد از جراحی پارگی نمری گوش و ویزیت توسط پزشک و جراح  موجب رسیدن به بهترین نتیجه با کمترین عوارض ممکن خواهد شد. با رعایت نکات مطرح شده بعد از دریافت خدمات، لبخند رضایت بر لبانتان نقش خواهد بست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 16 میانگین: 4.1]
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. سلام متن عالی بود ولی بدون جراحی امکان پذیر نیست؟

    پاسخ
    • سلام ممنون
      خیر بدون جراحی امکان پذیر نیست

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =

تماس با دکتر علاف اکبری