دکتر سوره علاف اکبری / جراحی بینی / نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی چگونه است؟
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی چگونه است؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که بیماران بعد از جراحی بینی از جراح خود می پرسند این است که چگونه بعد از جراحی بخوابند. مهم است که پس از عمل به گونه ای از خود مراقبت کنید که نتایج جراحی را به تاخیر نیندازید. یکی از راه‌ های انجام این کار این است که در چند روز اول پس از جراحی به پشت بخوابید و سرتان را بالا نگه دارید. این کار به کاهش تورم و جلوگیری از لخته شدن در مجرای بینی کمک می کند و در عین حال به شما استراحت بسیار لازم را می دهد. این مقاله نکات مفیدی در مورد خواب بعد از جراحی بینی ارائه می دهد تا بتوانید به سرعت بهبود پیدا کنید و به زندگی عادی خود بازگردید! اگر هنوز در تلاش هستید تا تصمیم بگیرید که آیا جراحی بینی برای شما مناسب است یا خیر، می توانید در اینجا نوشتار اطلاعات بیشتری در مورد این عمل کسب کنید. 

نمونه جراحی قوز بینی
نمونه جراحی قوز بینی در خانم جوان

بعد از جراحی بینی چگونه بخوابیم؟ 

در وضعیتی بخوابید که باعث درد یا ناراحتی اضافی نشود و مراقب باشید که به بینی خود آسیب نزنید زیرا بسیار حساس می شود. 

پس از دوره نقاهت اولیه، می توانید به حالت عادی خود هنگام خواب بازگردید.

بهترین حالت خواب بعد از جراحی بینی 

بهترین کار این است که در چند روز اول پس از جراحی به پشت بخوابید و سر خود را بالا نگه دارید. اگر به پشت بخوابید، بینی شما کمتر آسیب می بیند. خوابیدن به پشت در رختخواب بالا نگه داشتن سر با استفاده از یک یا دو بالش به شما این امکان را می دهد که تورم را در مدت زمان کمتری کاهش دهید زیرا عمود خوابیدن تورم را سریع تر کاهش می دهد. ارتفاع نیز به جلوگیری از ایجاد فشار کمک می کند. 

نکته: اضافه کردن بالش در اطراف بدن در هنگام خواب از چرخیدن شما در خواب جلوگیری می کند. برای تسکین کمردرد می توان بالش ها را زیر پاها قرار داد. 

اگر هنگام خوابیدن به پشت متوجه ناراحتی یا درد شدید، سعی کنید یک طرف بالش خود را بالا نگه دارید تا ناحیه سر و گردن صاف شود. 

همچنین تمرین این وضعیت خواب قبل از جراحی ایده خوبی است. زیرا این امکان را به شما می‌ دهد تا به خوابیدن به پشت عادت کنید و بهترین بالش را امتحان کنید تا بتوانید راحت بخوابید. 

آیا می توانم بعد از جراحی بینی به پهلو بخوابم؟ 

برای جلوگیری از آسیب دیدن بینی، پس از جراحی بینی نباید به پهلو بخوابید. خوابیدن به پهلو علاوه بر افزایش فشار به بینی، باعث احتقان بینی نیز می شود. از آنجایی که باید تا مدتی بعد از عمل از فین کردن بینی خودداری کنید، این می تواند باعث ناراحتی شود. به طور کلی خوابیدن به پهلو بعد از یک یا دو هفته اول اشکالی ندارد، اما قبل از انجام این کار باید از جراح خود سوال کنید. 

در مورد خوابیدن روی شکم چطور؟ 

بعد از عمل بینی، مهم است که روی شکم نخوابید. اگر روی صورت خود بخوابید، به بینی خود فشار وارد می کنید و احتمال آسیب رساندن به نتایج جراحی بینی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهید. 

در شش هفته اول توصیه می شود از این وضعیت خوابیدن خودداری کنید. 

چرا بعد از جراحی بینی نمی توانید بخوابید؟ 

برای برخی از بیماران، خوابیدن در روزهای بهبودی پس از جراحی ممکن است آسان نباشد. اگر متوجه شدید که نمی توانید خوب بخوابید، شاید نکات زیر بتواند به شما کمک کند. 

بدن خود را هیدراته کنید

مجرای بینی پس از جراحی بینی بسیار خشک می شود و این می تواند منجر به مشکل خوابیدن در شب یا احساس احتقان در طول روز شود. هیدراتاسیون کلیدی برای بهبود موفقیت آمیز جراحی بینی است. 

تنها بخوابید

هنگامی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهید، بد نیست به جای اینکه با شریک زندگی و حیوان خانگی خود یک تخت مشترک داشته باشید، از فضای خواب دیگران خارج شوید و آنها را دور نگه دارید. آخرین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که یک آرنج به صورت یا پنجه به صورتتان بخورد تا نتیجه عمل عمل بینی شما را خراب کند. 

داروی ضددرد مصرف کنید

اگر احساس می‌ کنید که درد شما را از خواب راحت باز می‌ دارد، می‌ توانید از داروهای مسکن استفاده کنید. مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا پاراستامول معمولاً خوب عمل می کنند اما فقط در صورت نیاز از آنها استفاده می کنند. 

به نظر می رسد 400 میلی گرم ایبوپروفن یا 500 میلی گرم پاراستامول هر 6 ساعت برای کاهش درد و التهاب مفید است. 

مصرف کافئین را کاهش دهید 

باید از مصرف کافئین پرهیز کنید، زیرا می تواند در کیفیت خواب اختلال ایجاد کند. هر چه پس از جراحی بینی بیشتر استراحت کنید، سریع تر بهبود خواهید یافت. 

سوالات متداول جراحی زیبایی بینی

منبع:

www.berkeleysquaremedical.com/sleeping-after-rhinoplasty

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پنج =

تماس با دکتر علاف اکبری